اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده انتظامی گیلان:

عاشورا معیار تشخیص حق و باطل است

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی گیلان گفت: عاشورا معیار تشخیص حق و باطل است و نگریستن به حادثه عاشورا موجب شناسایی حسین زمان و ظالم در جامعه می‌شود.

عاشورا معیار تشخیص حق و باطل است
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ابراهیم قائدرحمتی عصر امروز در نشست شورای فرماندهی گیلان در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی با تسلیت و تعزیت ایام عزاداری اباعبدالله‌الحسین (ع) و یارانش، گفت: عاشورا دانشگاهی است که تفکر در آن سعادت آدمی را رقم می‌زند.
فرمانده انتظامی گیلان بیان داشت: مبارزه با استکبار و استبداد و دفاع از مظلوم برگرفته از نهضت عاشورایی است که رهبر معظم انقلاب آن را به خوبی فرا گرفته و به دنبال احیای آن در جامعه است.
وی با بیان اینکه عاشورا معیار تشخیص حق و باطل است، تصریح کرد: نگریستن به حادثه عاشورا موجب شناسایی حسین زمان و ظالم در جامعه می‌شود.
قائدرحمتی افزود: توطئه‌هایی که از خارج کشور با هماهنگی عوامل خودفرخته برای زیر سئوال بردن آرمان‌های انقلاب صورت می‌گیرد تزویرهای معاویه‌ای برای از بین بردن فلسفه قیام حسینی در جامعه است.
وی بر ضرورت هوشیاری و دقت در شناسایی دشمنان تاکید کرد و اذعان داشت: شیوه و روش دشمن کاملا تغییر یافته و غفلت از دشمن موجب ایجاد ظلم در جامعه می‌شود و همه باید هوشیاری خود را در این زمینه افزایش دهند.
فرمانده نیروی انتظامی گیلان درباره تاثیر امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، بیان داشت: فلسفه قیام حضرت امام حسین (ع) بر مبنای امر به معروف نهی از منکر بوده و باید با جرات و جسارت تمام این فریضه مهم را در جامعه زنده نگه داریم.
وی، قیام حضرت امام حسین (ع) را موجب احیای اسلام در جامعه دانست و خاطرنشان کرد: حضرت امام حسین (ع) چون اسلام را در خطر نابودی دیده بود با قیامش توانست اسلام را زنده و پایدار نگه دارد.
قائدرحمتی با اشاره به فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی یادآور شد: پایداری امام حسین (ع) در قبال ظلم موجب ایجاد عشق و وفاداری به آن بزرگوار شده و باید عشق و وفاداریمان را توام با منطق و موازین اسلامی تنظیم کنیم.
وی، افراط در عزاداری را مناسب برای جامعه اسلامی ندانست و تصریح کرد: عزاداری افراطی برخی از افراد موجب سوء استفاده دشمنان می‌شود و به همین منظور بزرگان دینی برگزاری چنین مراسمی را منع کرده‌اند.
فرمانده انتظامی گیلان با بیان اینکه حضرت امام حسین (ع) به ما آموخت که برای احیای دین باید جان و مال را فدای آن کرد، اذعان داشت: پلیس در این راستا با رهروی از راه امام حسین (ع) با تلاش مضاعف خود ضمن خدمات دهی دوشادوش مردم به عزاداری می‌پردازند.
وی، یادآور شد: یاران واقعی امام حسین (ع) باید مشتاقانه به ارائه خدمات در جامعه پرداخته و با تعامل در ایجاد آسایش و آرامش مردم کوشا باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول