اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همایشی باشکوه؛

معلولان برجسته گچسارانی تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: با حضور مسئولان محلی و معلولان طی مراسمی از معلولان برجسته و نمونه گچساران تجلیل شد.

معلولان برجسته گچسارانی تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از گچساران رئیس اداره بهزیستی این شهرستان ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلولان برجسته گچساران اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم معلولان تردد در سطح شهر بوده و مسئولان و شهرداری در مناسب‌سازی شهرها برای رفت و آمد معلولان نقش مهمی دارند.
احمد قریب ادامه داد: تمامی دستگاه‌های مربوط باید شرایط لازم برای رفاه معلولان را فراهم کنند و نقش شهرداری برای تسهیل رفت و آمد معلولان در سطح شهر بسیار مهم است که باید در برنامه‌های عمرانی به تردد معلولان توجه داشته باشند.
وی تصریح کرد: همه افراد جامعه باید قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود اعم از ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر شهری تردد کرده و از همه حقوق اجتماعی خود برخوردار شوند.
رئیس اداره بهزیستی گچساران عنوان کرد: طبق قانون، همه مسئولان ادارات و دستگاه‌ها باید در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آن‌ها برای معلولان همچون افراد عادی فراهم شود.
قریب با اشاره مشکلات معلولان و جانبازان در گچساران عنوان کرد: فضاهای شهری، اداری و ورزشی در گچساران برای معلولان و جانبازان در این شهرستان مناسب نیست.
وی ارتفاع نامناسب پیشخوان‌ها، ارتفاع زیاد باجه‌های خودپرداز، عدم وجود سطح شیب‌دار، نبود دفترچه راهنمای خدمات بانکی ویژه معلولان نابینا، عدم وجود بالابر و عدم وجود باجه ویژه معلولان را از مهم‌ترین مشکلات و کمبودهای مؤسسات مالی و بانک‌ها در ارائه خدمات به معلولان در گچساران عنوان کرد.
قریب با اشاره به نامناسب‌ بودن 60 درصدی فضاهای ورزشی در گچساران از مسئولان خواست تا با توجه به توانمندی‌های موجود، به ورزش معلولان و جانبازان در گچساران توجه بیشتری داشته باشند.
وی ضرورت رسیدگی به مسائل و مشکلات معلولان و ارتقای سطح زندگی آن‌ها را از جمله اهداف مهم تعیین روز جهانی معلولان عنوان کرد.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گچساران نیز با اشاره به لزوم توجه و رسیدگی به مشکلات و مسائل معلولان بیان داشت: موضوع خدمت به معلولان و حل مشکلات متعدد آن‌ها‌ باید به‌عنوان یک وظیفه انسانی و در راستای برابری فرصت‌ها برای افراد دارای معلولیت و جانبازان به دور از دیدگاه‌های ترحیمی در جامعه ترویج شود.
حجت‌الاسلام سید عبدالرحیم ملکوتی‌اصل تصریح کرد: معلولان امانت‌هایی از طرف خداوند هستند و ارائه خدمت به معلولان توفیق است.
وی بیان کرد: بر اساس آموزه‌های وحیانی دین مبین اسلام، همه انسان‌ها دارای کرامت ذاتی بوده و مطابق با اصل عدالت باید در راستای دستیابی به حقوق خویش، از تسهیلات و امکانات مورد نیاز برای شکوفایی استعدادها و توانمندسازی برخوردار باشند.
ملکوتی‌اصل خاطرنشان کرد: احقاق حقوق معلولان و دسترسی به فرصت‌های مساوی برای آموزش در جامعه ضرورتی انکارناپذیر در کشور اسلامی ایران بوده و مسئولان باید در این زمینه همکاری و بازنگری بیشتری در امور مربوط به معلولان داشته باشند.
به گزارش فارس، در این مراسم از 30 معلول برجسته و نمونه از جمله معلولان دارای مدارک کارشناسی ارشد، معلولان افتخارآفرین در مسابقات قرآنی، درسی و ورزشی تجلیل شد.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول