اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی بوشهر:

قانون حمایت از معلولان به ‌صورت کامل اجرایی نمی‌شود

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: با وجود داشتن قانون جامع حمایت از معلولان، ولی این قانون به صورت کامل اجرایی نمی‌شود و هم اکنون این قشر از جمعیت با مشکل اشتغال مواجه هستند.

قانون حمایت از معلولان به ‌صورت کامل اجرایی نمی‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر، اکبر گرگوری در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی استان بوشهر اظهار داشت: مناسب سازی مبلمان شهری برای ایجاد فرصت برابر برای معلولان از ضروریاتی است که باید برای این قشر لحاظ شود.
گرگوری مطلق تاکید کرد: معلولان توانمندی‌هایی دارند که باید از سوی جامعه باور شوند.
مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: هم اکنون 15هزار و 801 معلول در استان بوشهر شناسایی شده‌اند که از این جمعیت ۴ هزار و 132 معلول به صورت مستمر از این سازمان خدمات دریافت می‌کنند.
وی گفت: همچنین در قالب اجرای طرح CBR توانبخشی مبتنی بر جامعه نیز که در 127روستا در استان بوشهر اجرا شده شش هزار و 701 نفر شناسایی شده‌اند.
وی تصریح کرد: ایجاد فرصت‌های برابر و عادلانه برای افراد معلول از جمله اهداف مهم نامگذاری روز جهانی معلولان است که باید مورد توجه قرار گیرد.
گرگوری مطلق با اشاره به اینکه هم اینک 232 معلول در حال تحصیل در استان داریم، گفت: علاوه بر این نیز 600 معلول در استان در حال گذراندن تحصیلات عالیه هستند که این بیانگر توانمندی این افراد است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 32 میلیارد ریال برای معلولان در استان هزینه شده، اضافه کرد: امسال نیز تاکنون 45 میلیارد ریال اعتبار برای این قشر هزینه شده که این نشان از توجه دولت به دهک‌های پایین جامعه است.
گرگوری تصریح کرد: در حوزه پیشگیری از معلولیت طرح تنبلی چشم اجرا می‌شود که سال گذشته 24هزار و 808 نفر از کودکان سه تا شش ساله جامعه تحت پوشش قرار گرفتند.
این مسئول یادآور شد: همچنین اجرای غربالگری شنوایی برای 11هزار و 375 نوزاد، اجرای مشاوره ژنتیک برای 503 زوج و آگاه سازی ۶ هزار و 542 نفر از جمله طرح‌های پیشگیری از معلولیت است.
مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر نیز گفت: یکی از مقدمات تحول در آموزش و پرورش تحول در فکر و اندیشه است.
خلیل رضایی افزود: هوشمند سازی مدارس در استان بوشهر دارای مشکلاتی است که باید با همکاری همه دستگاه‌های ذیربط رفع شود.
وی تصریح کرد: در این بخش در مقطع ابتدایی از ۳ هزار و 424 کلاس درس تنها 240 کلاس، در مقطع راهنمایی از هزار 783 کلاس 35 کلاس درس و در مقطع متوسطه از ۲ هزار و 129کلاس درس 227کلاس هوشمند هستند.
رضایی گفت: وضعیت خوبی نداریم و بسیاری از استانها از استان بوشهر در زمینه هوشمند سازی کلاس‌های درس جلوتر هستند.
این مسئول یادآور شد: امیدواریم بتوانیم تا پایان نیم ترم اول تعداد قابل توجهی از کلاس‌های درس استان را به سیستم هوشمند مجهز کنیم.
رضایی با اشاره به نرخ تعرفه‌های آب و برق در مدارس گفت: امروز مدیران مدارس ما به جای اینکه مدیران آموزشی باشند به مدیران خدماتی و پشتیبانی تبدیل شده‌اند این در حالی است که امروز حرف اول توسعه در هر کشوری را نیروی انسانی می‌زند و باید همه امکانات برای تربیت نیروی انسانی توانمند در جامعه فراهم باشد.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول