اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان؛

مراسم روز جهانی معلولان در بندرعباس برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم روز جهانی معلولان در بندرعباس با حضور مدیران و مسئولان مربوطه و جمع کثیری از معلولان و مددجویان برگزار شد.

مراسم روز جهانی معلولان در بندرعباس برگزار شد
به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، جاسم محمدی فارسانی در حاشیه گردهمایی معلولان و مددجویان هرمزگانی که به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان صورت گرفت، با بیان اینکه افراد دارای معلولیت در تمام جوامع بشریت وجود دارند، اظهار داشت: آنچه که شاید در جوامع در باب معلولان مهم باشد، نوع توجه و نگرش به معلول و معلولان است که این امر در نوع خود دارای اهمیت بسیار بالایی است.
وی با بیان اینکه 10 درصد از افراد هر کشور طبق تعاریف موجود دارای آسیب‌هایی هستند ابراز داشت: سه درصد از این رقم خواهان توانبخشی هستند.
مدیرکل بهزیستی هرمزگان در ادامه با اشاره به فعالیت‌های حوزه توانبخشی و برنامه‌های مرتبط این سازمان با آسیب‌ها گفت: رسیدگی به امور معلولان نیازمند برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت دارد.
وی با بیان اینکه حوزه توانبخشی بهزیستی استان خدمات گسترده‌ای را در بخش‌های مختلف به توان‌خواهان می‌دهد، ادامه داد: در حال حاضر عدم اجرای قانون جامع حمایت از معلولان و نگرش نامناسب برخی از مسئولان به معلولیت‌ها از جمله مشکلات مهم در حوزه بهزیستی و معلولان است.
یادآور می‌شود، مراسم روز جهانی معلولان در بندرعباس با راهپیمایی تعداد کثیری از معلولان و تنی چند از مسئولان از روبروی اداره کل بهزیستی هرمزگان با راهپیمایی آغاز و تا مجتمع فرهنگی هنری طوبی ادامه یافت.
همچنین مراسم ویژه‌ای نیز به مناسبت این روز با حضور راهپیمایان در مجتمع مذکور برگزار که در قالب آن برنامه‌های فرهنگی و هنری از طرف معلولان و سخنرانی نیز برگزار و ایراد شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول