اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار اردبیل:

اتوبوس‌های مناسب با وضعیت معلولان ساخته می‌شود

خبرگزاری فارس: استاندار اردبیل گفت: کارخانه سبلان خودروی اردبیل اتوبوس‌های متناسب با وضعیت معلولان را تولید و روانه بازار می‌کند.

اتوبوس‌های مناسب با وضعیت معلولان ساخته می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سید حسین صابری بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت روز جهانی معلولان در اردبیل اظهار داشت: قرار است با ساخت این اتوبوس‌ها امکان دسترسی معلولان به وسایط نقلیه عمومی متناسب با شرایط آنها فراهم شود تا معلولان بدون اتکا به دیگران بتوانند از این اتوبوس‌ها استفاده کنند.
وی با یادآوری اینکه حق و حقوق معلولان در اجتماع باید به شایستگی رعایت شود خاطرنشان کرد: تکریم عزت و حرمت معلولان در جامعه تنها به حفظ حقوق آنها نیست بلکه باید بدون دلسوزی و ترحم زمینه بهره‌مندی معلولان را از فضاهای اجتماعی، فرهنگی، کار و تلاش فراهم کنیم.
این مسئول عزت و احترام معلولان را گاه بیشتر از سایر افراد جامعه متمایز و شاخص برشمرد و بیان داشت: با ایجاد امکانات مناسب در فضاهای شهری به ویژه مناسب‌سازی معابر باید به مطالبه آنها احترام گذاشت و به روند کارها کمک کرد.
صابری حل دو مشکل اشتغال و مسکن معلولان را ضروری برشمرد و افزود: در این راستا بهزیستی با جلب کمک‌های خیرین در حال احداث واحدهای مسکونی متناسب با معلولان و مددجویان است تا آنها بتوانند با فراغ بال و بدون دغدغه اندک نیازمندی خود را برآورده کنند.
وی از ایجاد فضای مناسب برای تفریح معلولان در اردبیل خبر داد و اضافه کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده با شهرداری اردبیل در محل پارک بانوان در شهرک زرناس ساختمانی با نام خانه مهر برای استفاده معلولان و بازنشستگان ایجاد شده و معلولان از این فضا برای گذران اوقات فراغت و تفریحات خود استفاده خواهند کرد.
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، استاندار اردبیل با بیان اینکه باید مسئولان در حفظ عزت و حرمت معلولان در جامعه تلاش کنند تصریح کرد: با اینکه در برخی مواقع عزت و احترام یک معلول در جامعه بیش از سایرین است ولی باید با ایجاد امکانات مناسب در فضاهای شهری و معابر بیش از پیش این احترام و حرمت را عملی سازیم.
صابری با اشاره به قابلیت‌های فراوانی که خداوند در وجود انسان قرار داده است گفت: اگر چه عضوی از اعضای معلولان دچار نقص است ولی این افراد قابلیت‌هایی دارند که کسب مقام‌های قهرمانی در رشته‌های ورزشی و نیز کسب مدارج بالای علمی موید این نکته است.
وی معلولان را به تلاش و حرکت در کسب رتبه‌های بالای علمی، فرهنگی و اجتماعی در جامعه فراخواند و اظهار داشت: معلولان نباید ناشکری کنند و باید خود را خوب شناخته و با اتکا به استعدادهای ذاتی و ظرفیت‌های خود در دنیا خوب زندگی کرده و در آخرت نیز سربلند باشند.
استاندار اردبیل در ادامه سخنانش از اقدامات شایسته حمایتی انجمن‌های خیریه از معلولان قدردانی کرد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول