اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلولان؛

معلولان نمونه گیلان تجلیل شدند

خبرگزاری فارس: همایش تجلیل از 55 معلول نمونه و زیرپوشش بهزیستی گیلان به مناسبت گرامیداشت روز جهانی معلول در رشت برگزار شد.

معلولان نمونه گیلان تجلیل شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مدیر کل بهزیستی گیلان ظهر امروز در مراسم تجلیل از معلولان نمونه این استان در سالن وزنه‌برداری ورزشگاه یادگار امام (ره) رشت از خدمات‌دهی بهزیستی گیلان به 31 هزار معلول خبر داد.
کیانوش کوچکی‌نژاد، معلولان زیرپوشش بهزیستی استان را در معلولیت‌های مختلف عنوان کرد و بیان داشت: این معلولان شامل جسمی و حرکتی، معلولان شنوایی و بینایی، سالمندان، بیماران روانی مزمن و معلولان ذهنی هستند.
وی گفت: طبق تعریف سازمان بهداشت جهانی، 10 درصد از جمعیت دارای معلولیت هستند که سه درصد آنها نیز معلولیت بارز دارند.
به گفته این مسئول، گیلان نیز دارای 75 هزار معلول است که نیاز به خدمات توانبخشی دارند و بهزیستی تاکنون 31 هزار معلول را شناسایی کرده و به آنان خدمات مختلف ارائه می‌دهد.
این مسئول درباره بیمه تکمیلی معلولان ابراز داشت: در حال حاضر برای 11 هزار نفر از معلولان بیمه تکمیلی برقرار شده تا نسبت به جبران هزینه درمان و وسایل کمک توان‌پزشکی اقدام شود.
کوچکی‌نژاد تعداد معلولان جسمی و حرکتی زیرپوشش استان را 9 هزار و 957 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد معلولان شنوایی ۳ هزار و 868 نفر و تعداد معلولان بینایی نیز ۲ هزار و 226 نفر است.
وی، تعداد معلولان ذهنی را 8 هزار و 817 نفر و تعداد معلولان بیماران روانی مزمن را نیز ۲ هزار و 366 نفر در گیلان و زیرپوشش بهزیستی استان ذکر کرد و افزود: دیگر معلولان نیز از جمله ضایعه نخاعی، بیماران صرع و... است.
مدیر کل بهزیستی گیلان با بیان اینکه در این استان 60 مرکز توانبخشی فعال است، خاطرنشان کرد: از جمله این مراکز شامل مراکز سالمندان، ضایعات نخاعی، معلولان جسمی، بیماران روانی مزمن و عقب‌ماندگی ذهنی است.
به گفته وی، در تعداد ۳ هزار و 902 نفر معلول در این مراکز خدمات شبانه‌روزی، روزانه و ویزیت در منزل دریافت می‌کنند.
کوچکی‌نژاد یادآور شد: هم‌اکنون در 10 شهرستان گیلان برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه (CBR) در حال اجراست و یک‌ هزار و 281 روستا را زیرپوشش دارند.
وی جمعیت این روستاها را 569 هزار نفر ذکر کرد و اذعان داشت: در این روستاها تعداد 10 هزار و 882 معلول شناسایی شدند و از طریق شوراهای توانبخشی به معلولان شناسایی شده خدمات ارائه می‌شود.
در این مراسم 55 معلول نمونه و زیرپوشش بهزیستی گیلان تجلیل شدند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول