اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بهزیستی کرمان خبر داد:

پرداخت 27 میلیارد ریال یارانه به معلولان کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بهزیستی استان کرمان گفت: 27 میلیارد ریال یارانه در سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری به تشکل‌های صنفی، موسسات خیریه و مراکز توانبخشی معلولان در کرمان پرداخت شد.

پرداخت 27 میلیارد ریال یارانه به معلولان کرمان
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، رضا عباسی ظهر امروز در همایش عاشورایی معلولان کرمان با اشاره به وجود 33 هزار و 457 معلول زیرپوشش بهزیستی در استان کرمان گفت: از این تعداد 10 هزار و 285 نفر معلول جسمی و حرکتی و 583 معلول ضایعه نخاعی هستند.
عباسی با تاکید بر فراهم آوردن امکانات و شرایط لازم برای حضور معلولان در جامعه افزود: بهزیستی به منظور ارائه خدمات به معلولان استان کرمان در حال حاضر دارای 9 مرکز توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و 46 مرکز توانبخشی معلولان است که خدمات تخصصی لازم را به آنان ارایه می‌کند.
وی بیان داشت: در استان کرمان پنج انجمن صنفی ویژه معلولان جسمی و حرکتی وجود دارد و بهزیستی در سال گذشته و شش ماهه ابتدای سال جاری تاکنون 306 هزار و 106 وسیله توانبخشی و کمک توانبخشی را به معلولان تحویل داده است.
عباسی با اشاره به پرداخت حدود 27 میلیارد ریال یارانه در سال گذشته و شش ماه نخست سال جاری به تشکل‌های صنفی، موسسات خیریه و مراکز توانبخشی معلولان در کرمان بیان کرد: بهزیستی استان کرمان سالانه 4 میلیارد تومان مستمری به معلولان پرداخت می‌کند.
وی به اجرای طرح CBR در سطح استان کرمان اشاره کرد و افزود: در سال 89 و شش ماه نخست سال جاری تعداد 5 هزار و 671 نفر معلول جدید از طریق اجرای این طرح شناسایی شده‌اند.
عباسی به موفقیت‌های ورزشی کسب شده توسط معلولان اشاره کرد و افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ورزشکاران معلول کرمانی چهار مدال جهانی کسب و شش سهمیه حضور در بازی‌های پارالمپیک را از آن خود کرده‌اند و 12 نفر از آنان به تیم‌های ملی مختلف معلولان راه یافته‌اند.
وی کمک به فراهم شدن شرایط لازم برای تحصیل معلولان را از دیگر وظایف بهزیستی عنوان کرد و گفت: هم‌اکنون 421 دانشجوی معلول و 3 هزار و 333 دانش‌آموز معلول از حمایت‌های مستمر و موردی بهزیستی بهره‌مند می‌شوند.
عباسی عوامل ژنتیکی و محیطی مانند سوانح رانندگی، سقوط از بلندی و ... را از دلایل عمده معلولیت در استان کرمان بیان کرد و بیان داشت: بیشترین گروه‌های معلولان در استان کرمان ذهنی و جسمی حرکتی است.
مدیرکل بهزیستی استان کرمان به اجرای طرح‌های پیشگیری از معلولیت‌ها توسط این نهاد اشاره کرد و افزود: بهزیستی به منظور جلوگیری از بروز معلولیت‌ها طرح‌هایی چون غربالگری شنوایی، بینایی‌سنجی، مشاوره ژنتیک و ... را انجام می‌دهد.
عباسی با اشاره به قانون جامع حمایت از معلولان تصریح کرد: حضور معلولان در جامعه نیاز همکاری تمام نهادها و دستگاه‌های دولتی است.
وی از رسانه‌ها در زمینه پرداختن به مسایل معلولان و معرفی توانمندی آنها قدردانی کرد و خواستار تداوم این روند شد.
به گزارش فارس، در این مراسم که با اجرای برنامه‌های فرهنگی ویژه ماه محرم همراه بود از معلولان موفق، مدیران و مراکز توانبخشی برتر تجلیل شد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول