اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:

الزام دستگاه‎ها به اجرای قانون استخدام 3 درصد معلولان

خبرگزاری فارس: استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: تمامی ادارات و دستگاه‌های دولتی در این استان ملزم به رعایت و اجرای قانون حق استخدام سه درصد معلولان هستند.

الزام دستگاه‎ها به اجرای قانون استخدام 3 درصد معلولان
به گزارش خبرگزاری فارس در شهرکرد علی‎اصغر عنابستانی بعد از ظهر امروز در همایش روز جهانی معلولان این استان اظهار داشت: بر اساس مفاد قانون جامع حمایت از حقوق معلولان، ادارات، شرکت‌ها و نهادهای دولتی موظفند حداقل سه درصد از سهمیه استخدامی خود را به معلولان اختصاص دهند که این قانون در راستای توجه به مشکلات معلولان از جمله اشتغال آنان تدوین و تصویب شده و همه باید خود را ملزم به اجرای آن بدانند.
وی افزود: به منظور نظارت بر اجرای این قانون، همه دستگاه‌های دولتی مشمول این قانون موظف هستند پس از استخدام معلولان و اجرای این قانون، اسامی معلولان اشتغال یافته را به صورت کتبی به استانداری ارسال کنند تا رعایت و عدم رعایت این قانون توسط دستگاه‌ها مورد بررسی قرار گیرد.
عنابستانی با اشاره به توانایی‌های معلولان برای ایفای نقش در جامعه ادامه داد: معلولان باید این توانایی‌ها را در راستای اجرای طرح‌های اشتغالزا به‌کار گیرند تا موفقیت آنها را در عرصه‌های مختلف زندگی شاهد باشیم.
استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به شناسایی 38 هزار معلول در این استان، خاطرنشان کرد: این رقم نسبت به استان‌های دیگر رقم چندان زیادی نیست و از این رو باید با حمایت جدی‌تر و بیشتر از این قشر، حداقل شرایط لازم برای یک زندگی خوب را برای آنها فراهم کنیم.
عنابستانی با بیان این که برخورداری از توانایی روحی و فکری، زمینه دست‌یابی به موفقیت‌های بالاتر را فراهم می‌کند، گفت: معلولان هرچند از نظر جسمی ناقص با مشکل و یا نقصی مواجه‌اند اما با اراده و پشتکار خود خواهند توانست یک زندگی سالم و مطلوب را برای خود و خانواده‌شان فراهم کنند.
وی در ادامه عاشورا را اوج کمال انسانی معرفی کرد و افزود: امام حسین(ع) با شهادت خود به اوج سعادت و خوشبختی دست پیدا کردند.
عنابستانی با بیان اینکه ظاهر عاشورا غمناک و تلخ است، گفت: عمق عاشورا نشان از جوانمردی، انسانیت و روح خداگونه امام حسین(ع) و یاران وفادارش دارد.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول