اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش بندر سیریک خبر داد:

برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش سیریک برای محرم

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندرسیریک از اجرای برنامه‌های ویژه توسط این اداره در ماه محرم خبر داد.

برنامه‌های ویژه آموزش و پرورش سیریک برای محرم
دادخداد قلندی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شرق هرمزگان در همین راستا با بیان اینکه برپایی نمایشگاه فرهنگ عاشورایی و جشن قرآنی در مدارس سیریک از جمله برنامه‌های مهم آموزش و پرورش در ماه محرم است، اظهار داشت: آشناسازی هر چه بیشتر دانش‌‌آموزان و نوجوانان با فرهنگ عاشورایی از جمله اهداف برگزاری این برنامه‌هاست.
وی ادامه داد: بی گمان بخش اعظمی از دستاوردهای معنوی انقلاب و شکل‌گیری نظام اسلامی مدیون الگویی به نام قیام امام حسین (ع) و یاران با وفای اوست.
مدیر آموزش و پرورش شهرستان بندر سیریک با بیان اینکه باید مباحث معنوی و عرفانی عاشورا به طور کامل و جامع به نوجوانان انتقال یابد، افزود: مطمئنا مدارس مهمترین مکان برای آگاه‌سازی این قشر از مسایل دینی و مذهبی است.
قلندری با اشاره به برنامه‌های مدنظر برای اجرا در مدارس سیریک طی دهه محرم، یادآور شد: به مناسبت ایام محرم الحرام نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در راستای آشنایی عینی دانش‌آموزان با حوادث عاشورا و اسوه‌های ایثار و مقاومت امام حسین (ع) و یارانش در قیام کربلا در 12 مجتمع‌ آموزشی مدارس شهرستان سیریک به مدت 10 روز برپا شده است.
قلندری افزود: در این مراسم از 24 معلم برتر امور پرورشی که در زمینه ایجاد نمایشگاه فرهنگ عاشورایی بهترین آثار طراحی را ارائه داده‌اند، با اهدای لوح تقدیر و هدایایی تجلیل به عمل آمد.
وی اضافه کرد: همچنین به مناسبت ایام محرم و ارج نهادن به کتاب مقدس قرآن مراسم جشن قرآنی دختران دانش‌آموز پایه اول شهرستان سیریک نیز با شرکت والدین در یکی از دبستان‌ها برگزار شد که در این مراسم از 50 دانش‌آموز برتر قرآنی در رشته‌های قرائت و حفظ تجلیل شد.
شهرستان سیریک دارای 950 دانش آموز (دختر و پسر) پایه اولی است، این شهرستان در شرق هرمزگان و در مجاورت ساحل خلیج فارس و دریای عمان قرار دارد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول