اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صبح امروز؛

عاشوراییان کوچک آبادان کربلایی شدند

خبرگزاری فارس: عاشوراییان کوچک آبادان صبح امروز مهر تأییدی بر حمایت همه‌جانبه خود از نظام و دیانت ایران اسلامی زده و بار دیگر با فریاد "لبیک یا حسین" دل و دیده را به مولا سپردند.

عاشوراییان کوچک آبادان کربلایی شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، کربلا راه هدایت مسلمین و مؤمنین به سوی حق است، این راه را باید تا زنده هستیم ستود و با جان و دل از آن محافظت کرد، کربلا را کربلاییان احیا کرده و امروز نیز کربلاییان آن را ادامه می‌دهند.
حسین(ع) و خاندان مکرمش در صحرای بی‌آب و رحم کربلا با هدف پیش رفتند و دل را تا دریاهای بی‌کران عشق به معبود سپرده و فدا کردند، کربلا بی‌وصف است و حسین(ع) بی‌نشان.
نام و نشانی آن را می‌توان از شجاعت و مردانگی، از عشق و دلدادگی، از صلابت و ایستادگی، از نور و مردانگی پرسید و بدون شک گام در مسیر لاینفکش نهاد.

* اباعبدالله به اجتماع مسلمانان شخصیت داد
سیدالشهدا(ع) نیک دریافته بود که وجدان شکست خورده و اخلاق پست امت را نمى‏توان به وسیله رویارویى ساده دگرگون ساخت، از این‌رو با قیام و شهادت خویش دیرى نپایید که اخلاق هزیمت و فرار را به نیرویى عظیم درآورد و اخلاق جدیدى به جاى آن جایگزین کرد، به راستى شهادت حسین‌بن على(ع) تأثیر ژرف و شگرفى بر شیعیان ساکن و ساکت به جاى گذاشت و سرنوشت غم‌انگیز نواده پیامبر اکرم(ص) عواطف اخلاقى و مذهبى مردم را به هم ریخت.
در اثر قیام و شهادت امام حسین(ع) موجى در روح مسلمین به‌وجود آمد، حمیت و عزت، شجاعت و صلابت به وجود آمد و احساسات بردگى و اسارتى که از اواخر حکومت عثمان و تمام دوره معاویه بر روح جامعه اسلامى حکم‌فرما بود، تضعیف شد و ترس آنها را فرو ریخت، خلاصه، اباعبدالله(ع) به اجتماع اسلامى شخصیت داد.
کربلا و قیام سیدالشهدا(ع) نمایشگاه اخلاق عالى اسلامى و انسانى با همه صفات و طراوت آن بود و این اخلاق را نه به زبان که در عمل به خون پاک خویش بر صفحه ماندگار تاریخ به ثبت رسانید.

* تجمع بزرگ عاشوراییان کوچک در آبادان
و اما امروز بسیجیان و عاشوراییان، این مردان همیشه زنده و این کوه‌کمران راست قامت، در آبادان با تجمع بزرگ خود میثاق دوباره با مولا و سرور و سالار شهیدان داشتند، این تجمع بزرگ صبح امروز با بسیجیان مدارس مختلف آبادان شکل گرفت و از دبیرستان ابن‌سینا به سوی مصلای آبادان راهنمایی شد.
مردان کوچک آبادان امروز مهر تأییدی بر حمایت همه‌جانبه خود از نظام و دیانت ایران اسلامی زده و بار دیگر با فریاد "لبیک یا حسین" دل و دیده را به مولا سپردند.
امروز عاشوراییان کوچک آبادان با تجمع بزرگ و ارزشمند خود کربلایی شدند.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول