اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل امور اجتماعی کرمان تصریح کرد:

غفلت از بیماران ایدز تهدیدی برای جامعه سالم

خبرگزاری فارس: مدیرکل امور اجتماعی استانداری کرمان گفت: اجرای برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های آسیب‌دیده ضروری است زیرا اگر به این افراد توجه نشود، می‌توانند در جامعه آسیب‌رسان باشند و غفلت از این قشر مشکل جدی برای جامعه سالم ایجاد می‌کند.

غفلت از بیماران ایدز تهدیدی برای جامعه سالم
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، علی شمس‌الدینی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد با موضوع کنترل ایدز و رفع انگ و تبعیض از آنان در جامعه اظهار داشت: مسائل اجتماعی بسیاری جوامع در حال توسعه را تهدید می‌کند.
وی از رشد جمعیت، مهاجرت‌ها، صنعتی شدن جامعه و کمرنگ شدن سنت، آداب و رسوم به عنوان آسیب‌های اجتماعی نام برد و افزود: باید آداب و رسوم متناسب با شرایط روز در جامعه جایگزین شود.
شمس‌الدینی تصریح کرد: ارتباطات گسترده خانواده‌ها در گذشته آسیب‌های اجتماعی را کنترل می‌کرد و افراد بیشتر مراقب افراد خانواده بودند.
وی با اشاره به اینکه با گسترش ارتباطات، مرزهای جغرافیایی شکسته شده و اینترنت به خانه‌ها راه یافته است، بیان کرد: این امر فرصت‌ها و تهدیدهایی را برای جامعه به وجود آورده است.
شمس‌الدینی بلوتوث را تهدیدی جدی در مدارس خواند و ابراز داشت: با توجه به آسیب‌های اجتماعی نوپدید باید به روز باشیم و آسیب‌شناسی پدیده‌های جدید را انجام دهیم.
وی گفت: اجرای برنامه راهبردی و استراتژیک در زمینه پیشگیری از ایدز انکارناپذیر است و باید ارزیابی دقیق و تحلیل مناسبی از وضع موجود و محیط انجام شود.
شمس‌الدینی یکی از اهداف اطلس اجتماعی استان کرمان را دستیابی به آخرین اطلاعات و آمار اجتماعی ذکر کرد و افزود: سند چشم انداز 20 ساله راهبردهای بخش سلامت را مشخص کرده است و باید متناسب با این برنامه‌ها حرکت کنیم.
وی با بیان اینکه در استان کرمان در زمینه ایدز برنامه قابل قبولی داریم، تصریح کرد: تمام امکانات و ظرفیت‌ها باید بسیج شود و موازی‌کاری‌ها به حداقل برسد.
مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری کرمان با بیان اینکه آموزش بحث مهمی است که باید در گروه‌های هدف متمرکز شود و آموزش مهم‌ترین محور فعالیت‌هاست، اذعان کرد: تاکنون آموزش‌ها نتوانسته‌اند منجر به تغییر رفتار شوند.
شمس‌الدینی عنوان کرد: جوانان و نوجوانان از پیامدهای ایدز آگاه هستند، اما باور ندارند که این خطر متوجه آنهاست.
وی با تاکید بر اینکه هیچ فردی مصونیت ندارد، افزود: ما همیشه خط قرمزی را به دورمان می‌کشیم و خود را از دیگران جدا می‌کنیم و باور نداریم که آسیب‌ها ما را هم تهدید می‌کنند.
شمس‌الدینی با اشاره به اینکه گروه‌های در معرض آسیب باید شناسایی شوند، اذعان کرد: اجرای برنامه‌های آموزشی برای گروه‌های آسیب‌دیده ضروری است، زیرا اگر به این افراد توجه نشود، می‌توانند در جامعه آسیب‌رسان باشند و غفلت از این قشر مشکل جدی برای جامعه سالم ایجاد می‌کند.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول