اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه پزشکی کرمان خبر داد:

96 درصد ابتلا به ایدز در کشورهای در حال توسعه

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: 96 درصد موارد آلودگی جدید به بیماری ایدز در کشورهای در حال توسعه است.

96 درصد ابتلا به ایدز در کشورهای در حال توسعه
به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، عبدالرضا صباحی پیش از ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی مدیران صنوف و تشکل‌های مردم‌نهاد با موضوع کنترل ایدز و رفع انگ و تبعیض آن در جامعه اظهار داشت: تولید دارو، توسعه تجهیزات و احداث بیمارستان کافی نیست، بلکه باید فرهنگ سلامت در تمام افراد جامعه نهادینه شود.
وی تصریح کرد: آمار جهانی روند کنترل و کاهش بیماری ایدز را نشان می‌دهد، اما نگرانی پیش رو این است که 96 درصد موارد آلودگی جدید در کشورهای در حال توسعه است.
صباحی بیان داشت: شرایط اقتصادی نامطلوب، عدم دسترسی به خدمات مناسب، عدم آگاهی صحیح از راه‌های انتقال، افزایش رفتارهای پرخطر مانند اعتیاد تزریقی و تماس جنسی حفاظت نشده می‌تواند آتش اپیدمی را شعله‌ور کند.
وی با بیان اینکه برچسب زدن و انگ زدن به بیماران مبتلا به ایدز و فراموش کردن این افراد مشکل جامعه را برطرف نمی‌کند، افزود: باید به افراد مبتلا به ایدز به چشم بیمار نگاه کرد.
صباحی عنوان کرد: اگر این بیماری در جامعه توسعه یابد به خانواده‌های سالم هم کشیده می‌شود، زیرا سلامت افراد به یکدیگر مرتبط است.
وی بیان داشت: ایدز بیماری کشورهای در حال توسعه است و کشور ما نیز در معرض خطر است که باید به صورت آگاهانه با این بیماری مقابله کنیم.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول