اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با ایدز در اسدآباد

خبرگزاری فارس: به مناسبت هفته اطلاع رسانی و مبارزه با بیماری ایدز در همایشی از فعالان عرصه ایدز شهرستان اسدآباد تجلیل شد.

تجلیل از فعالان عرصه مبارزه با ایدز در اسدآباد
به گزارش خبرگزاری فارس از اسدآباد، فرماندار اسدآباد در این مراسم با طرح سئوالی با عنوان چه قدر توانسته‌ایم در جامعه اسلامی بستری را مهیا کنیم تا شعار روز جهانی ایدز با عنوان دسترسی به آموزش، پشگیری، مراقبت و درمان ایدز عملی شود، اظهار داشت: باید برای عملی شدن این شعارها بیش از پیش مسئولان تلاش کنیم و آموزش را در سرلوحه کار خود قرار دهیم.
مصطفی آزادبخت با تاکید بر تقویت اعتقادات و ارزش‌های اسلامی و توجه به دستورات دین گفت: آموزش‌های تخصصی و همگانی در جامعه می‌تواند در پیشگیری از بیماری HIV تاثیر گذار باشد.
وی عملکرد کارگروه بهداشت شهرستان را در زمینه پیگیری و آموزش مثبت ارزیابی کرد و افزود: شبکه بهداشت و درمان و کارگوه مربوط به این امر در سطح شهرستان عملکرد خوبی داشته که می‌طلبد بیشتر در این زمینه‌ها کار شود.
مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان اسدآباد هم با بیان اینکه بیماری ایدز نه درمان و نه واکسن دارد، گفت: در کشورهایی که واکسن‌های مختلفی ارائه شده هیچ یک تایید نشده است.
محمد کریمی با اشاره به اینکه 25 هزار و 300 نفر در کشور ایران به بیماری HIV مبتلا هستند، تصریح کرد: بیش از 45 درصد این افراد را افراد مجرد تشکیل می‌دهند که ابتلا به این بیماری بیشتر از طریق تزریق و روابط جنسی بوده است.
وی با بیان اینکه یک لحظه غافل شدن افراد از خود موجب درگیر شدن با این بیماری می‌شود، گفت: افراد با پایبندی به ارزش‌ها و تقویت چاچوب خانواده می‌توانند از ابتلا به این بیمارها پیشگیری کنند.
مدیر شبکه بهداشت و درمان اسدآباد با ارائه گزارشی از عملکرد شش ماهه سال جاری شبکه بهداشت در شهرستان افزود: تدوین برنامه عملیاتی سوم ایدز با هماهنگی ادارات، افزایش بار مراجعه به مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، برگزاری جلسات آموزشی در دانشجویان، هنرجویان فنی و حرفه‌ای، توزیع پمفلت و پوستر ایدز در مدارس، پایانه‌ها، تربیت بدنی و اداره کار، آموزش کارگران شهرداری، روحانیون اعزامی به روستاها، و اجرای برنامه آموزشی در روستاها از جمله فعالیت‌های کارگروه ایدز این شهرستان در شش ماهه نخست امسال است.
در پایان این مراسم از فعالان عرصه ایدز شهرستان با دادن لوح سپاس و هدایی تقدیر شد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول