اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

بهترین راهنمای مداحان اندرزهای حکیمانه رهبری است

خبرگزاری فارس: مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: مداحان برای اثرگزاری کار خود از بهترین راهنما که همان توصیه‌های رهبری در این زمینه است، استفاده کنند.

بهترین راهنمای مداحان اندرزهای حکیمانه رهبری است
به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، غریب دین‌پرور شامگاه شنبه در نشست با تعدادی از مداحان اهل بیت استان کهگیلویه و بویراحمد اظهار کرد: تکلیف و رسالت بر مداحان بسیار حساس و سنگین است چون باید بر پایه ارزش‌های فرهنگی و معنوی با شعائر اسلامی سخنان ائمه اطهار، وصیت‌نامه‌های شهدا و وقایع بزرگ عاشورای حسینی را برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تبیین کنند.
دین‌پرور ابراز داشت: امروزه دشمنان اسلام سرسخت‌ترین مانع بر سر راه خود را شیعیان می‌دانند و در برابر ما آرام نمی‌نشینند و همیشه به‌دنبال فتنه و اغواگری‌ با هر شیوه‌ و در هر فرصتی حتی در مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله‌الحسین هستند.
این مسئول با بیان اینکه مداحان باید به توصیه‌های مقام معظم رهبری توجه کافی داشته باشند، افزود: که پیشتر در این خصوص تاکید فرمودند بیشتر توجه کنند و هوشیار و آگاه باشند. 
وی ادامه داد: دشمنان هر فعالیتی را که ما برای ترویج دین می‌کنیم را رصد می‌کنند و همه حرکات ما را زیر ذره بین دارند و باید بسیار مراقب و مواظب باشیم و در این عرصه مداحان وظیفه‌ای سنگین‌تر دارند.
دین‌پرور تصریح کرذ: دشمنان دین از حرکت‌های خودجوش، اهمیت و ارزش دادن به مناسبت‌های دینی، فرهنگی و مدیریت‌های مردمی که برای ترویج و تقویت فرهنگ الهی است هراس دارند و با برنامه‌ریزی و هزینه‌های سنگینی که می‌کنند قصد ایجاد انحراف در این برنامه‌ها را دارند.
این مسئول با بیان اینکه واقعه کربلا بزرگ‌ترین حماسه ایثار، جهاد و شهادت در تاریخ بوده و تا ابد هم پایدار و جاودان خواهد ماند، گفت: دشمنان از درس گرفتن شیعیان از فرهنگ عاشورا هراس دارند و تلاش می‌کنند چهره زیبا و معنوی کربلا را به هر طریق ممکن مخدوش کرده که به همین دلیل مداحان باید به مبانی و محتوای بلند اشعار و سروده‌های خود توجه داشته و مراقب سلوک و رفتارشان در ترویج فرهنگ عاشورایی باشند.
وی تصریح کرد: امروزه حماسه‌های انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس که برگرفته از فرهنگ عاشورایی است، الگوی ایثار و مقاومت در دنیا شده که باید به ترویج و تقویت این اندیشه‌ها بیش از پیش پرداخته شود.
به گفته دین‌پرور، مناسبت‌های دینی فرصت‌های ارزشمند ترویج فرهنگ الهی است و همین سینه‌زنی و عزاداری‌های ایام محرم و عاشورا مؤثرترین راه مقابله با دشمنان است. 
مدیرکل حوزه استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: قیام و حرکت امام حسین الگویی ابدی در برپایی امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز و برپا داشتن ستون دین در برابر حرکت‌های سخیفانه بنی‌امیه و خیانت و جنایاتی بود که در حق شیعیان و جامعه مسلمانان و بشریت روا داشتند. 
دین‌پرور ادامه داد: امروز تلاش سر سپردگان کمتر از دشمنان خارجی و قسم خورده اسلام نیست و مداحان باید با توجه به توصیه‌های مقام معظم رهبری و روحانیون دست رد به سینه دشمنان بزنند و با الگو پذیری از حضرت زینب(س) درس مقاومت و پایداری بیاموزند و پیام رسان ارزش‌ها باشند.  
وی افزود: مقام معظم رهبری خطاب به مداحان فرمودند "شما پیاده نظام جبهه نرم هستید" و نگاه اهل بیت به مقوله مدیحه‌سرایی همواره نگاه خاصی بوده که از این رو باید به جایگاه  مداح و مدیحه سرایی توجه کرد. 
دین‌پرور تاکید کرد: باید هوشیار بود، چون امروز دشمن در بحث مداحی با برنامه ریزی‌های بلند مدت تلاش می‌کند، شیعه را به‌عنوان یک مسلک خرافی به جهان معرفی ‌کند تا فرهنگ شهادت طلبی را منحرف نمایند.
وی تاکید کرد: دشمنان با تمام توان وارد شده‌اند و اگر ما با تمام قوت وارد نشویم و مقابله نکنیم، فضای عمومی را مسموم می‌کنند.
انتهای پیام/ح20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول