اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شش ماه نخست سال؛

اهدای خون در قم 15 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس: مدیر پایگاه انتقال خون استان قم گفت: سالانه 10 درصد رشد در اهدای خون در استان مشاهده می‌شود که اهدای خون در شش ماه نخست امسال رشد 15 درصدی داشته است.

اهدای خون در قم 15 درصد رشد داشته است
علی الهی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: استان قم علاوه بر تامین خون و فرآورده‌های آن در استان مایحتاج دیگر استان‌ها از جمله اصفهان، مرکزی، خوزستان، تهران و هرمزگان را هم در مقاطعی با ارسال خون به صورت زمینی و هوایی تامین کرده است.
وی خاطرنشان کرد: تمام فرآورده‌های خونی که با هزینه‌های چند میلیارد تومانی بین مراکز توزیع می‌شود به طور رایگان در اختیار مراکز درمانی و خیریه قرار می‌گیرد تا به بیماران نیازمند برسد.
مدیر پایگاه انتقال خون استان قم با بیان اینکه استان قم در زمینه تامین خون در استان هیچ کمبودی ندارد، گفت: این فراوانی خون و فرآورده‌های آن سبب کاهش و حذف مرگ و میرهای ناشی از کم خونی در استان شده است.
الهی با اشاره به وجود سه مرکز ثابت اهدای خون در استان عنوان کرد: مرکز خون‌گیری روح‌الله ویژه برادران، مرکز خون‌گیری محراب ویژه خواهران و ساختمان مرکزی پایگاه انتقال خون پذیرای خواهران و برادران داوطلب اهدای خون در سطح استان است.
وی در ادامه افزود: مرکز انتقال خون خواهران محراب با حضور پرسنل خانم و رعایت مسائل شرعی، روزانه به صورت متمرکز آماده دریافت خون از اهدا‌کنندگان خواهر است.
مدیر پایگاه انتقال خون استان قم اظهار کرد: سالانه 10 درصد رشد در راستای اهدا خون در استان مشاهده می‌شود که اهدای خون در شش ماه نخست امسال رشد 15 درصدی داشته است.
الهی از اجرای طرح خون اتولوگ در استان خبر داد و گفت: برخی افراد با اهدای خون در صورت نیاز به عمل جراحی و خون با معرفی پزشک می‌توانند، در هنگام عمل جراحی خون خود را به صورت مجدد دریافت کنند.
انتهای پیام/ج20
 
 
 
 
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول