اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و جذب اهداکنندگان انتقال خون استان مرکزی:

اهدای خون در نیمه نخست امسال 17.7 درصد افزایش داشت

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان پایگاه انتقال خون استان مرکزی از افزایش 17.7 درصدی اهداء خون در نیمه نخست امسال خبر داد.

اهدای خون در نیمه نخست امسال 17.7 درصد افزایش داشت
فاطمه‌السادات مهدویانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: میزان اهدا خون در نیمه نخست سال جاری 21 هزار و 123 واحد بوده است که از این میزان 795 واحد خون کامل،‌ 20 هزار و 471 واحد گلبول قرمز متراکم، 20 هزار و 83 واحد پلاسمای تازه منجمد، ‌242 واحد کرایو پرسی پیتیت، پلاسمای فاقد کرایود 242 واحد، پلاکت 7 هزار و 791 واحد و گلبول قرمز شسته شده 37 واحد تولید شده است.
وی تصریح کرد: میزان اهداء کنندگان خون در این مدت 21 هزار و 123 نفر بوده است که از این تعداد 10 هزار و 636 نفر اهداء کننده مستمر، چهار هزار و 542 نفر اهدا کننده با سابقه و پنج هزار و 945 نفر اهدا کننده بار اول بوده‌اند.
مدیر آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان پایگاه انتقال خون استان مرکزی ادامه داد: از مجموع اهداء کنندگان خون یک هزار و 477 نفر زن و مابقی مرد بوده‌اند.
مهدویانی با بیان اینکه استان با کمبود خون مواجه نیست، خاطر نشان کرد: 30 درصد از خون تولیدی در این استان به سایر استان‌های کشور از جمله سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارسال می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود هشت درصد از اهدا کنندگان استان مرکزی را اهداکنندگان زن تشکیل می‌دهند گفت: یکی از شایع‌ترین دلایل عدم اهداء خون بانوان ترس از کم خونی است این در حالی است که هیچگونه خطر کم‌خونی بانوان اهدا کننده را تهدید نمی‌کند و بانوان می‌توانند طی ساعات اعلام شده به همراه کارت ملی به مراکز اهدا خون مراجعه کنند.
مدیر آموزش، جذب و حفظ اهداکنندگان پایگاه انتقال خون استان مرکزی با اشاره به اینکه به منظور جلوگیری از کم خونی بانوان اهدا کننده، سازمان انتقال خون تمهیداتی را در نظر گرفته است،‌ اظهار داشت: انجام تست کم خونی برای تمام اهدا کنندگان از جمله اهدا کنندگان زن و ارائه قرص آهن به بانوان اهدا کننده خون به منظور تسریع جایگزینی ذخایر آهن‌ از اقدامات انتقال خون در راستای جلوگیری از کم‌خونی بانوان است.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول