اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در نیمه نخست سال جاری؛

اهدای خون در کرمان 5.5 درصد افزایش یافت

خبرگزاری فارس: مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در نیمه نخست سال جاری اهدای خون در استان کرمان نسبت به مدت مشابه سال گذشته 5.5 درصد افزایش یافت.

اهدای خون در کرمان 5.5 درصد افزایش یافت
محمدرضا مهدی‌زاده امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استان کرمان در زمینه اهدای خون با رشد 5.5 درصدی در نیمه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته روبه‌رو بود.
وی افزود: اهدای خون در استان کرمان از 36 هزار و 585 واحد در سال گذشته به 36 هزار و 719 واحد در سال جاری رسیده است.
مهدی‌زاده با بیان اینکه این میزان خون از مراجعه 46 هزار و 300 نفر به مراکز اهدای خون در استان حاصل شده است، تصریح کرد: 21 درصد از مراجعان به علت‌های مختلف پزشکی از اهدای خون معاف موقت یا دائم شدند.
وی بیان کرد: اهدای مستمر به عنوان یک شاخص مهم در سازمان انتقال خون در نیمه نخست سال جاری به 52.5 درصد رسیده که این شاخص سال گذشته 47 درصد بوده که در این زمینه رشد 5.5 درصدی را شاهد بودیم و این نقش مهمی در افزایش سلامت خون‌های اهدایی داشته است.
مدیرکل انتقال خون استان کرمان گفت: در سال جاری بیش از 80 هزار واحد فرآورده شامل گلبول قرمز، متراکم، پلاسما و پلاکت در استان تولید شد که از این تعداد حدود 61 هزار واحد آن در بیمارستان‌های استان توزیع شده و 17 هزار واحد نیز به پالایشگاه تهران ارسال تا برای فرآوری به کشور آلمان فرستاده شود.
مهدی‌زاده با بیان اینکه تعداد یک‌هزار و 955 واحد فرآورده خونی مازاد بر نیاز استان به سایر استان‌ها فرستاده شده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 778 واحد به استان هرمزگان، 117 واحد به استان فارس و 100 واحد به استان سیستان و بلوچستان ارسال شده است.
انتهای پیام/آ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول