اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان:

ابتلای ایدز از طریق آمیزشی در حال افزایش است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان گفت: ابتلای ایدز در کشور از طریق آمیزشی در حال افزایش است.

ابتلای ایدز از طریق آمیزشی در حال افزایش است
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، رضا صفی‌آریان در همایش روز جهانی ایدز در همدان با بیان اینکه در 30 سال گذشته حدود 30 میلیون نفر به دلیل بیماری ایدز جان خود را از دست داده‌اند، اظهار کرد: این آمار تکان‌دهنده‌ای است که با توجه به آن سیستم بهداشتی درمانی کشور ما نیز مدت‌هاست که آژیر خطر را به صدا درآورده است چراکه این بیماری به مرزهای ما نیز رسیده و بر اساس مراودات و سفرهایی که به کشورهای همسایه در کشور وجود دارد، تهدید برانگیز است.
وی بیان کرد: کارهایی که وزارت بهداشت در راستای پیشگیری، کنترل و درمان بیماری اچ‌آی‌وی ‌(ایدز) انجام می‌دهد، بسیار مؤثر و شایان توجه است چراکه بر اساس این اقدامات الگوی ابتلا به این بیماری از معتادان تزریقی بسیار کاهش یافته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی همدان ایجاد مراکز متادون‌تراپی، ارائه سرنگ رایگان به معتادان تزریقی، ایجاد مراکز مشاوره برای معتادان و زنان را از جمله اقدامات مؤثر در راستای کاهش و کنترل بیماری ایدز در کشور برشمرد.
وی با بیان اینکه در حال حاضر موارد ابتلای ایدز در کشور از طریق آمیزشی در حال افزایش است، گفت: این روند تأسف‌بار طلب می‌کند که خانواده‌ها نیز وارد شده و در راستای آگاهی‌بخشی فرزندان خود گام بردارند و در عین حال فردی که اچ‌آی‌وی مثبت دارد نیز نباید از جامعه طرد شود.
وی دستورات دینی را امری راهگشا در راستای کاهش رفتارهای پرخطر جنسی و به تبع آن کاهش ابتلا به بیماری‌های آمیزشی دانست و افزود: ازدواج زودهنگام از عواملی است که مانع بروز اینگونه بیماری‌های رفتاری می‌شود.
معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان نیز عنوان کرد: در حال حاضر 54 خانواده در همدان زیر پوشش کمیته امداد در ارتباط با هزینه‌های بیماری ایدز قرار دارند و به عنوان بیماران صعب‌العلاج از کمیته امداد خدمات دریافت می‌کنند.
حسن رضایی خاطرنشان کرد: همه پرداخت‌های تأمین اجتماعی افراد مبتلا به ایدز زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) بر عهده این کمیته است.
وی با اشاره به بازدیدهای انجام شده از خانواده‌های مبتلایان به ایدز در استان خاطرنشان کرد: اعطای وام‌های خودکفایی و اشتغالزایی و نیز احداث مسکن برای 54 خانواده زیر پوشش در رابطه با بیماری ایدز مورد توجه کمیته امداد امام خمینی استان همدان قرار گرفته است.
معاون امور حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) استان همدان بیان کرد: در سال جاری مقرر شده که بیماران ایدزی پنج درصد از هزینه‌های خدمات درمانی را خودشان متحمل شوند که این مقوله با توجه به درآمد آنها هزینه زیادی را بر خانواده‌هایشان تحمیل می‌کند.
وی در پایان با بیان اینکه کمیته امداد امام خمینی (ره) در رابطه با حمایت از خانواده‌هایی که در آنها بیمار مبتلا به ایدز وجود دارد خوب عمل کرده است، گفت: در رابطه با افراد مجرد مبتلا به این بیماری نتوانسته‌ایم در بهزیستی و جامعه آنطور که باید کار انجام دهیم.
در این مراسم از فعالان عرصه مبارزه با بیماری ایدز در استان همدان تقدیر شد.
انتهای پیام/آ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول