اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان تأکید کرد:

لزوم توجه خانواده‌ها به نقش خود در آگاه‌سازی ایدز

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: اگر خانواده‌ها نقش تربیتی خود را در ارتباط با آگاه‌سازی در مورد ایدز مورد توجه قرار ندهند فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه رفتارهای پرخطر جوابگو نخواهد بود.

لزوم توجه خانواده‌ها به نقش خود در آگاه‌سازی ایدز
به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، علی‌اکبر فامیل‌کرمی در همایش روز جهانی ایدز ضمن تسلیت به مناسبت فرا رسیدن عاشورای حسینی، با بیان اینکه هر چه‌قدر وابستگی به فرهنگ عاشورایی و نهضت حسینی بیشتر باشد پاکی و سلامتی جامعه نیز تضمین می‌شود، اظهار کرد: حوزه اجتماعی جامعه در وظایف تکلیفی ما قرار دارد که بر این مبنا بحث رفتارهای پرخطر جنسی و بیماری ایدز نیز دغدغه جدی ماست.
وی عنوان کرد: در ارتباط با مسائل اجتماعی باید ابعاد مختلف را مورد پیگیری و بررسی قرار داد که در این زمینه دستگاه‌های متولی نیز باید به صورت فعال و پویا عمل کنند چراکه حوزه مسائل اجتماعی به حدی گسترده است که هرکس پیگیر وظایف تکلیفی خود باشد، نتیجه‌بخش‌تر خواهد بود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان اینکه در ارتباط با آسیب‌های اجتماعی حوزه مطالبات مردمی شکل می‌گیرد، افزود: لایه نهفته آسیب‌های حوزه بیماری ایدز، نوع ارتباطات موجود بین بزهکاران و خانواده‌های بی‌قید است که نیازمند توجه بیشتری است.
وی بیان کرد: حجم ارتباطات به اندازه‌ای گسترده است که نیازمند ارتقای سطح آموزش و گسترش مفاهیم مختلف و ابعاد و زوایای بیماری ایدز است.
فامیل‌کریمی با تأکید بر نقش نهاد خانواده در ارتقای بینش فکری فرزندان تصریح کرد: اگر در این زمینه فکر اساسی نکنیم و خانواده‌ها نقش تربیتی خود را مورد توجه قرار ندهند فعالیت‌های پژوهشی و تحقیقاتی در زمینه رفتارهای پرخطر جوابگو نخواهد بود.
وی خاطرنشان کرد: در حوزه مواد مخدر در آرامگاه بوعلی بیش از 10 تا 15 طرح ارتقای امنیتی اجرا شده است اما باید دید این اقدامات در معتادان نهادینه شده است یا نه، که بر این اساس در رابطه با رفتارهای پرخطر جنسی نیز نیازمند اقدامات کارشناسی و عمیق هستیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با بیان آمار ابتلا به بیماری ایدز و سن ابتلا متذکر شد: این آمار تکان‌دهنده و شکننده‌ای است که بر این مبنا این معضل اساسی‌ترین موضوع است که باید به سرانجام مشخص و مورد قبولی برسد.
وی تأکید کرد: اگر دامنه کار اجتماعی در زمینه کاهش رفتارهای پرخطر جنسی رها شود این مهم بی‌نتیجه خواهد ماند که در این راستا کانون‌های جمعیتی و فرهنگی باید حساس شوند و این هشدار را جدی تلقی کنند.
فامیل‌کریمی با بیان اینکه مقاومت جامعه در ارتباط با ارتقای محدودیت‌ها باید مورد توجه قرار گیرد، خاطرنشان کرد: در رابطه با امر اطلاع‌رسانی در زمینه بیماری ایدز و رفتارهای پرخطر، همه کانون‌های رسانه‌ای باید وارد عرصه شوند و مسئولانه اقدام کنند که بر این مبنا نیز حساسیت‌ها بالا برود چراکه هشدارها جدی است و آگاهی مردم را می‌طلبد.
وی ادامه داد: در راستای پیشگیری از بیماری ایدز و کاهش رفتارهای پرخطر جنسی باید هشدارها را به‌روز کرده و سازوکارهای مشخصی را مورد توجه قرار دهیم که این مهم پشتیبانی همه سازمان‌ها و دستگاه‌ها را می‌طلبد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان با تأکید بر لزوم اطلاع‌رسانی همه لایه‌های بیماری ایدز و رفتارهای پرخطر جنسی در جامعه گفت: این وظیفه تکلیفی ماست که آمادگی و آگاهی مردم را در رابطه با ابعاد مختلف بیماری‌ها و بزه‌های اجتماعی آشنا کنیم.
وی متذکر شد: پشت پرده حرکت کردن در رابطه با رفتارهای پرخطر جنسی و بیماری ایدز روند کاری و حرکت به سمت نتیجه را مختل می‌کند که بر این اساس این موضوع باید وارد حوزه تصمیم‌گیری و تصمیم‌سازی شود.
فامیل‌کریمی یادآور شد: جامعه باید هشدارهای حوزه بیماری ایدز و رفتارهای پرخطر جنسی را جدی تلقی کند و سازوکارها نیز فراهم شود تا این قائله به سرانجام خوشی برسد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان نیز با تأکید بر لزوم ارتقای آگاهی عمومی جامعه در رابطه با بیماری ایدز و زوایای این بیماری گفت: ارتقای آگاهی در این زمینه می‌تواند حرکتی پیشگیرانه و مؤثر از ابتلا به این بیماری باشد.
سید احمد حسنی‌حلم با بیان اینکه پنهان‌کاری دردی از جامعه دوا نمی‌کند، تصریح کرد: برخی مواقع مسئولان می‌گویند جامعه کشش فلان بحث را ندارد اما به واقع اینطور نیست بلکه این مسئولان هستند که از ارائه آمار می‌ترسند.
وی با بیان اینکه نباید جامعه را در خطرات و تهدیدها به حال خود رها کرد، گفت: از مشکلات مهم جوانان جامعه ما این است که آموزش‌های مناسب و متنوع در راستای بیماری ایدز و رفتارهای پرخطر جنسی برای آنها وجود ندارد.
رئیس شورای اسلامی شهر همدان در پایان با تأکید بر لزوم مسائل ناشناخته در روابط زناشویی برای جوانان عنوان کرد: عدم آموزش‌های مفید جنسی در جامعه شرم‌آور است چراکه در صورت ارائه آموزش‌های مفید روابط جنسی، آمار طلاق نیز کاهش یافته و حتی ابتلا به بیماری‌های آمیزشی نیز کاهش می‌یابد.
انتهای پیام/آ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول