اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد:

پایان مرمت مسجد تاریخی «سید علی آقا» تبریز

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان آذربایجان‌شرقی از پایان عملیات مرمت مسجد «سیدعلی آقا» در بازار تبریز خبر داد.

پایان مرمت مسجد تاریخی «سید علی آقا» تبریز
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی، تراب محمدی از پایان عملیات مرمت مسجد «سیدعلی آقا» در بازار تبریز خبر داد و اظهار کرد: عملیات مرمت این مسجد تاریخی همزمان با مسجد میدان مقصودیه به اتمام رسید. 
وی، در خصوص اقدامات مرمتی گفت: سبک‌سازی بخشی از سقف فرو ریخته گنبد‌، مرمت ترک‌ دیواره‌های ضلع شمالی، مرمت بخش شرقی، بازسازی پوشش داخلی مسجد و تعویض در و پنجره‌ها در این عملیات مرمتی انجام شد. 
محمدی با اشاره به اینکه قسمت اقامه نماز بانوان به صورت کامل از بین رفته بود، خاطرنشان کرد: این بخش از مسجد با موفقیت مجددا احیا شد. 
مدیرکل میراث‌ فرهنگی آذربایجان‌شرقی، زمان مرمت مسجد را 12 ماه اعلام کرد و افزود: این بنا با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و 400 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی به بهره‌برداری رسید.
محمدی خاطرنشان کرد: این مسجد از مساجد دوره صفویه با معماری طاق گنبدی و 850 متر مربع مساحت است و جزو 160 عنصری است که به ثبت جهانی رسیده‌اند.
وی در پایان تصریح کرد: طرح مرمت این مسجد طی سه ماه تابستان سال گذشته تهیه شد.
انتهای پیام/ح30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول