اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با 30 میلیون ریال اعتبار؛

آب‌انبار میدان خان بافق مرمت شد

خبرگزاری فارس: مسئول نمایندگی میراث ‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان بافق از پایان عملیات مرمت و ساماندهی آب‌انبار میدان خان بافق خبر داد.

آب‌انبار میدان خان بافق مرمت شد
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان یزد، عباس قدیریان اظهار داشت: آب‌انبار میدان خان در شهرستان بافق مورد مرمت و ساماندهی قرار گرفت.
وی خاطرنشان کرد: از جمله اقدامات مرمتی انجام شده این بنا می‌توان به پاک‌سازی و سبک‌سازی سقف و اجرای دیوار چینی مجدد از کف و احداث سقف جناقی همراه با بندکشی اشاره کرد.
قدیریان عنوان کرد: مجموعه خان شامل میدان، مسجد، حمام و آب‌انبار از بناهای این مجموعه هستند که طی چند سال گذشته بخشی از آب‌انبار آن دچار آسیب شده بود.
وی هزینه مرمت انجام شده را بالغ بر 30 میلیون ریال عنوان کرد که به صورت امانی انجام شده و تصریح کرد: با توجه به میزان آسیب‌دیدگی باید در این زمینه اقدامات اضطراری صورت می‌گرفت که با تامین اعتبار، مرمت و بازسازی این آب‌انبار در دستور کار قرار گرفت.
قدیریان ادامه داد: شهرستان بافق از منظر بناهای تاریخی غنی است و میراث‌ فرهنگی، صنایع‌ دستی و گردشگری استان یزد تلاش می‌کند با توجه و حساسیت ویژه به حفظ و احیای این بناها بپردازد.
انتهای پیام/م30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول