اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان سال‌‎جاری؛

موزه صنایع‌دستی شهرکرد مرمت می‌شود

خبرگزاری فارس: سرپرست معاونت حفظ و احیا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری از اتمام عملیات مرمت و بهسازی موزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد تا اسفندماه جاری خبر داد.

موزه صنایع‌دستی شهرکرد مرمت می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، شاهین ایل‌بیگی‌پور بعدازظهر امروز در نشست شورای اداری این اداره‌کل، اظهار داشت: با تلاش مجموعه همکاران سعی خواهد تا این موزه در نوروز سال 91 پذیرای بازدید‌کنندگان باشد.
وی افزود: موزه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی شهرکرد در بنای گرمابه درب امامزاده حلیمه و حکیمه خاتون واقع است که به علت رطوبت بنا عملیات مرمت آن آغاز شده است.
ایل‌بیگی‌پور یادآور شد: بازدید‌کنندگان از این موزه با حرفه‌ها و هنرهای دستی هنرمندان چهارمحال و بختیاری شامل گلیم‌بافی، نمدمالی، خاتم‌‌کاری، جاجیم‌بافی و قفل‌سازی آشنا خواهند شد.
سرپرست معاونت حفظ و احیا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری در ادامه حفظ و صیانت از میراث فرهنگی را منجر به راه‌اندازی چرخه‌ تولید صنایع دستی دانست و افزود: حفاظت از تاریخ و میراث فرهنگی کشور بیش از آنکه نیازمند پوشش امنیتی و انتظامی گسترده باشد، نیازمند گسترش آگاهی‌های فرهنگی و آموزش‌های مرتبط با مقوله میراث فرهنگی است.
وی با بیان اینکه میراث فرهنگی صرفا‌ً‌ به میراث کالبدی ختم نمی‌شود، گفت: این در حالی‌ست که در برگیرنده هویت اساسی این آثار است که توجه جامعه جهانی را به خود جلب کرده است.
ایل‌بیگی‌پور خاطرنشان کرد: میراث معنوی فرصتی ایجاد می‌کند تا بخش بنیادینی از هویت ایرانی را متجلی کنیم، میراث معنوی ما مبتنی بر اخلاقیات است و تلاش می‌کند تا ارزش‌های انسانی را بالا ببرد.
سرپرست معاونت حفظ و احیا اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: شناسایی مفاهیم و عناصر تأثیرگذار، تعریف فضاها و فعالیت‌های ارزشمند و معرفی آنها به جامعه و معرفی یک مدیریت خلاق و پویا به جامعه از ویژگی‌های مهم میراث معنوی به شمار می‌آیند.
ایل‌بیگی‌پور در ادامه از تعمیر و مرمت بنای تاریخی خانه مرتضوی‌ها در سال ‌جاری خبر داد و گفت: برای تعمیر و مرمت این بنا در سال جاری  اعتباری افزون بر 300 میلیون ریال پیش‌بینی شده است.
وی افزود: امسال اقداماتی از قبیل استحکام بخشی پی‌ها، مقاوم‌سازی دیوارها، اجرای تاق‌های فروریخته و بام‌سازی انجام می‌شود.
ایل‌بیگی‌پور تعمیر و مرمت حمام‌های سادات فرخ‌شهر را از دیگر اقدامات این معاونت در سال جاری برشمرد و گفت: حمام‌های تاریخی سادات فرخ شهر یکی از کامل‌ترین گونه‌های حمام‌های دوقلوی استان است، این بنا در هسته اولیه فرخ‌شهر و در جوار مسجد جامع بازار قرار دارد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول