اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول ستاد بازسازی عتبات در خوزستان:

12 هزار خشت برای مرمت ایوان طلای حرم علوی نیاز است

خبرگزاری فارس: مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در خوزستان گفت: برای مرمت و بازسازی ایوان طلای حرم علوی بیش از 12 هزار و 500 خشت طلا نیاز است.

12 هزار خشت برای مرمت ایوان طلای حرم علوی نیاز است
حجت‌الاسلام سید محمود موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اهواز اظهار داشت: تاکنون بیش از 3 هزار خشت طلا از طرف مردم استان تامین شده است و این رقم بسیار قابل توجه است.
وی گفت: تمام هدایا و نذور توسط مردم و افراد نیکوکار خوزستان جمع‌آوری شده است و هیچ گونه اعتبار و بودجه بخش دولتی در بازسازی حرم‌های مطهر استفاده نشده است.
وی افزود: هدایای مردم استان خوزستان بدون هیچ تبدیلی به حرم علوی ارسال می‌شود و همان طلاهایی که مردم اهدا کرده‌اند در حرم علوی و ایوان طلا به کار برده می‌شود.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان تاکید کرد: هیئت امنای ستاد بازسازی عتبات استان متشکل از آیت الله موسوی جزایری به عنوان رئیس هیئت امنا، استاندار خوزستان و فرمانده سپاه ولیعصر(عج) بر همه امور ستاد نظارت دارند.
وی افزود: برای هر کسی که هزینه خریداری شدن یک خشت طلا را اهدا کند سند صادر می‌شود و این لوح به همه افراد اهدا می‌شود و کسانی نیز که هزینه‌ای کمتر از یک خشت را پرداخت کنند فیش اهدا تقدیم می‌شود.
این مقام مسئول در ادامه به تشریح پروژه ایوان طلای حرم امام علی(ع) پرداخت و گفت: هم اکنون چند گروه تخصصی به نیابت از مردم خوزستان در نجف اشرف مشغول طلاکاری حرم علوی هستند و انتظار این است که با همت بلند مردم ولایت مدار خوزستان کار طلاکاری حرم علوی به سرانجام برسد.
موسوی با تاکید بر اینکه این حرکت بسیار بزرگ است، افزود: تامین 12 هزار و 500 خشت طلا برای طلاکاری ایوان طلای حرم علوی بسیار دشوار است ولی این وظیفه به مردم خوزستان سپرده شده است و مردم خوزستان ثابت کرده‌اند که در این باره توانایی خوبی دارند.
مسئول ستاد بازسازی عتبات عالیات در استان خوزستان از روحانیون و خطبا خواست با توجه به در پیش بودن ماه های محرم و صفر در منابر و مجالس موضوع جمع آوری کمک‌ها و نذور برای بازسازی ایوان حرم علوی و سایر حرم‌ها را مطرح کنند.
وی افزود: هزینه مورد نیاز برای خرید یک خشت طلا 10 میلیون ریال است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول