اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

مرمت مساجد تاریخی احیای کلاس‌های تعلیم و تربیت است

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی با اشاره به اقدامات سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در مرمت مساجد تاریخی استان‌ گفت: میراث فرهنگی با مرمت مساجد، در واقع کلاس‌‌های تعلیم و تربیت اسلامی را احیا می‌کند.

مرمت مساجد تاریخی احیای کلاس‌های تعلیم و تربیت است
به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری در آیین بهره‌برداری از مسجد میدان مقصودیه اظهار کرد: برای مسلمین مسجد بهترین مدرسه و قرآن بهترین و جامع‌ترین کتاب یادگیری است.
وی ‌با اشاره به فرمایشات رهبر کبیر انقلاب اسلامی مسجد را ایمن‌ترین سنگر دانست و گفت: بهترین کارها در زمینه‌های سیاسی، انقلابی و اجتماعی از صدر اسلام در مساجد صورت می‌گرفته است.
امام جمعه تبریز ادامه داد: تجمیع لشکر و اعزام به جنگ، حل مشکلات مسلمین، فراگیری علم و دانش، قضاوت، ازدواج و بسیاری از موارد دیگر در ‌ابتدای اسلام در مساجد انجام می‌شده است.
مجتهدشبستری خاطرنشان کرد: در آستانه انقلاب اسلامی ایران و پس از آن نیز شاهد این کارکرد مساجد بودیم به طوری که همواره آغاز ‌راهپیمایی‌های عظیم و اعزام به جبهه‌ها  نیز در مساجد ساماندهی می‌شد.
وی با تاکید بر لزوم ایجاد نوآوری در مساجد گفت: تغییرات در خانه خدا باید به صورت معنوی و مادی توامان بوده و کلاس‌هایی آموزشی نظیر رشته‌های هنرهای اسلامی و کامپیوتر و کمک درسی در آن برگزار شود.
نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه خوشبختانه سازمان میراث فرهنگی در احیای معنوی مساجد نیز ‌می‌کوشد، گفت: خدا به میراث فرهنگی و تمام کسانی که در مرمت و نگهداری از مساجد مشارکت ‌می‌کنند جزای خیر دهد.
مجتهدشبستری رضای خدا را در تسریع مرمت با مشارکت مالی همه مردم دانست و اظهار امیدواری کرد، امیدوارم همان اتفاق مثبتی که در زمینه احیای مساجد تاریخی استان صورت گرفت در راه مرمت مدارس دینی  نیز به خوبی انجام شود.
قدمت مسجد میدان مقصودیه که یکی از قدیمی‌ترین مسجدهای شبستانی تبریز به شمار می‌رود مربوط به دوره صفویه است و برای مرمت و بازسازی آن توسط سازمان میراث فرهنگی تاکنون بیش از دو میلیارد و 400 میلیون ریال هزینه شده که با توجه به بازسازی قسمت‌های الحاقی اعتبارات دیگری برای این مسجد هزینه می‌شود.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول