اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان بهزیستی استان قم خبر داد:

احداث 2 هزار واحد مسکونی برای معلولین قمی

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان بهزیستی استان قم از احداث 2 هزار واحد مسکونی برای معلولین واجد شرایط زیر نظر بهزیستی در قم خبر داد.

احداث 2 هزار واحد مسکونی برای معلولین قمی
ابراهیم حاج‌مظفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، با اشاره به اقداماتی که خیرین و نیکوکاران برای حمایت از معلولین انجام می‌دهند، اظهار کرد: تشکل‌های غیر‌دولتی و مردمی در بسیاری از موارد که سازمان بهزیستی نیازمند کمک بوده است، مسئولان را یاری کرده‌اند.
وی معلولیت را بحثی فراگیر عنوان و بیان کرد: با توجه به آمارهای سازمان ملل متحد بیش از 600 میلیون معلول در جهان زندگی می‌کنند که از این تعداد 500 میلیون نفر در کشورهای توسعه نیافته هستند .
رئیس سازمان بهزیستی استان قم با بیان اینکه یک سوم معلولین جهان را کودکان و نوجوانان تشکیل می‌دهند، تصریح کرد: در ایران اسلامی حدود سه میلیون کودک معلول زندگی می‌کنند که از این تعداد 26 هزار نفر با معلولیت‌های گوناگون در قم حضور دارند.
وی با بیان اینکه استان قم نسبت به آمار جمعیتی، رقم بالایی از معلولان را به خود اختصاص داده است، بیان کرد: در استان قم 10 هزار معلول جسمی حرکتی، 5 هزار معلول جسمی، هزار و 700 معلول روانی مزمن ،‌ 4 هزار نفر معلول ناشنوا و کم شنوا و هزار و 200 نفر نابینا و کم‌بینا حضور دارند.
حاج‌مظفری با اشاره به مشکلات معلولین در جهان ابراز کرد: ایران اسلامی بعد از پیروزی انقلاب با تصویب قانون‌های مختلف در رابطه با معلولین تلاش کرد تا به این وسیله برخی از مشکلات شغلی و اجتماعی آنان را برطرف سازد.
وی به مشکلات معلولین جسمی حرکتی اشاره و اظهار کرد: تنها برای تهیه پوشک بهداشتی برای این افراد هر ماه 150 هزار تومان نیاز است تا گوشه‌ای از مشکل آنان برطرف شود.
رئیس سازمان بهزیستی استان قم ادامه داد: دو هزار نفر از معلولین به دلیل شرایط وی‍ژه توسط تشکل‌های غیر‌دولتی نگهداری شده و به آنها خدمات‌رسانی می‌شود.
وی با بیان اینکه دولت برای برطرف کردن مشکلات معلولین تلاش فراوانی انجام می‌دهد، تصریح کرد: دولت 200 هزار واحد مسکونی را در سه سال اخیر برای معلولین احداث و به آنان واگذار کرده است که از این تعداد برای 2 هزار معلول واجد شرایط لازم در قم واحدهای مسکونی در حال احداث است.
حاج‌مظفری با اشاره به خدماتی که در چند سال گذشته برای تسهیل آمد و شد معلولین صورت گرفته است، تصریح کرد: مناسب‌سازی معابر برای آمد و شد معلولین در دست اقدام است اما به دلیل عقب افتادگی 50 ساله، این امر زمان بسیار و بودجه کلان نیاز دارد.
وی اضافه کرد: معلولان با وجود مشکلات ناشی از ناتوانی جسمی به مقاطع عالی دست‌یافته و بدون حمایت‌های دولتی گام‌های موفقیت را یکی پس از دیگری برمی‌دارند.
انتهای پیام /ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول