اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست دانشگاه مازندران خبر داد:

بررسی راه‌اندازی رشته‌های جدید مقاطع تکمیلی در دانشگاه مازندران

خبرگزاری فارس: سرپرست دانشگاه مازندران گفت: چندین رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در نوبت شورای عالی گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست بررسی است.

بررسی راه‌اندازی رشته‌های جدید مقاطع تکمیلی در دانشگاه مازندران
به گزارش خبرگزاری فارس از بابلسر، مراسم تودیع و معارفه معاونت فرهنگی و اجتماعی دانشگاه مازندران صبح امروز با حضور معاونان این دانشگاه، روسای دانشکده‌ها و کارکنان حوزه معاونت فرهنگی و اجتماعی بزرگ‌ترین دانشگاه دولتی استان مازندران در محل سازمان مرکزی این دانشگاه برگزار شد.
احمد احمدپور سرپرست دانشگاه مازندران طی سخنانی با اشاره به موفقیت‌های اخیر این دانشگاه گفت: در آخرین رتبه‌بندی جهانی در سال 2011 در بین دانشگاه‌های خاورمیانه دانشگاه مازندران توانسته است جایگاه خوبی را کسب و رتبه 48 این رتبه‌بندی را به خود اختصاص دهد و در بین دانشگاه‌های داخل کشور شامل دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد اسلامی رتبه هفدهم را کسب کرده است.
سرپرست دانشگاه  مازندران تصریح کرد: این تلاش‌ها و پیشرفت‌ها با تشریک مساعی همه همکاران به دست آمده است.
احمدپور با اشاره به افزایش تعداد رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه مازندران خاطرنشان کرد: در یک ‌سال گذشته 28 رشته کارشناسی ارشد و هفت رشته در مقطع دکتری را در این دانشگاه راه‌اندازی شده و چندین رشته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری نیز در نوبت شورای عالی گسترش وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دست بررسی است.
سرپرست دانشگاه مازندران در ادامه سخنان خود مسائل فرهنگی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی را از مهم‌ترین موضوع‌های قابل توجه آموزش عالی و مقام عالی وزارت بیان کرد و گفت: برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی و نظریه‌پردازی نقد و مناظره در اولویت کاری این دانشگاه قرار دارد و تاکنون موفق به برگزاری چندین کرسی‌ آزاد اندیشی شدیم و این نوع برنامه‌ها با قوت هر چه بیشتر در دستور کار این دانشگاه قرار دارد.
احمدپور در ادامه با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری بر اهمیت علوم انسانی در دانشگاه‌ها یادآور شد: بال رشد متعالی هنگامی میسر است که با دو بال علم و ایمان توأم باشد، علم بدون ایمان و تزکیه سر به مقصد نخواهد برد.
وی در ادامه با بیان اینکه آنچه که هم‌اکنون در غرب شاهد آن هستیم توجه یک بعدی به علم است، اذعان داشت: هدف از خلقت انسان در قرآن کریم رسیدن انسان به کمال است و این امر مهم زمانی به تحقق می‌پیوندد که در دانشگاه‌ها به هر دو بال علم و ایمان توجه شود.
در پایان این مراسم، مرتضی علویان معاون فرهنگی سابق دانشگاه مازندران و علی اکبر ایزدی فرد معاون جدید این دانشگاه هر کدام با ارائه گزارشی از فعالیت‌های خود به ارائه نظرات و پیشنهاداتشان پرداختند.
انتهای پیام/ن۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول