اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس خواستار شد:

گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام‌‌نور

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات مجلس شورای اسلامی در بخش آموزش عالی، بر گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام نور تاکید کرد.

گسترش رشته‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه پیام‌‌نور
به گزارش خبرگزاری فارس از یزد، حجت‌الاسلام سیدجلال یحیی‌زاده پیش از ظهر امروز در مراسم کلنگ‌زنی ساخت سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز تفت، سرمایه‌گذاری در بخش آموزش عالی را بهترین نوع سرمایه‌گذاری عنوان کرد و اظهار داشت: تاکنون در استان یزد، مجموعه پیام نور موفقیت‌های خوبی در بخش تحصیلات تکمیلی و آموزشی داشته است.
نماینده مردم تفت و میبد در مجلس، فراگیری، مردمی بودن، توجه به ارزش‌های جامعه و بومی‌گزینی را از ویژگی‌های مجموعه پیام نور اعلام کرد و از بی‌توجهی برخی از رؤسای مراکز آموزش عالی استان به مسائل فرهنگی جامعه انتقاد کرد.
یحیی‌زاده وی توجه مراکز آموزش عالی به هویت اسلامی ایرانی جامعه را خواستار شد و افزود: دانشگاه پیام نور مرکز تفت از جمله مراکزیست که همواره به ویژه در دولت جدید موفقیت‌های خوبی را به دست آورده است.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد نیز در این مراسم گسترش تحصیلات تکمیلی و کیفی‌سازی را از اولویت‌های مهم این دانشگاه اعلام و اظهار امیدواری کرد: تا دو سال آینده 10 رشته تحصیلی در مقطع کارشناسی ارشد و سه رشته تحصیلی نیز در مقطع دکتری به رشته‌های تحصیلی مرکز تفت افزوده شود.
عباس کلانتری راه‌اندازی سامانه جذب اساتید حق‌التدریس را زمینه‌ای برای کیفی‌سازی دانشگاه پیام نور استان یزد عنوان و اضافه کرد: در نیم‌سال قبل، 834 استاد داوطلب حق‌التدریس در دانشگاه پیام نور استان یزد در آزمون‌های مربوط شرکت کردند که 537 نفر از آنان امتیازات پژوهشی و آموزشی لازم برای تدریس را به دست آوردند.
وی همچنین از برتری دانشگاه پیام نور استان یزد در جذب اعتبارات عمرانی دانشگاه پیام نور کشور خبر داد و افزود: با بخشی از این اعتبارات، بیش از 12 ساختمان نیمه تمام مراکز و واحدهای پیام نور استان یزد تکمیل شده و در دهه مبارک فجر امسال افتتاح می‌شود.
رئیس دانشگاه پیام نور استان یزد امسال را سال تجهیز و تکمیل آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه پیام نور استان یزد دانست و گفت: آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های دانشگاه پیام نور مرکز تفت از جمله این آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌هاست که امسال به امکانات مورد نیاز تجهیز می‌شود.
کلانتری کمبود آب را مشکل اساسی دانشگاه پیام نور مرکز تفت اعلام کرد و مساعدت نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، امام جمعه، فرمانداری و شهرداری تفت برای حل این مشکل را خواستار شد.
وی با اشاره به سوابق و خدمات، دانشگاه پیام نور مرکز تفت را از محورهای تحصیلات تکمیلی در استان یزد خواند و گفت: تلاش می‌کنیم این مهم به زودی محقق شود.
کلانتری با اشاره به برنامه‌های فرهنگی دانشگاه پیام نور استان یزد، نخستین یادواره شهدای گمنام استان در دانشگاه پیام نور مرکز تفت را از جمله این برنامه‌ها عنوان کرد و آمادگی دانشگاه پیام نور استان یزد برای حمایت از برگزاری دومین یادواره شهدای گمنام استان در این مرکز دانشگاهی را اعلام کرد.
امام جمعه تفت نیز در این مراسم با اشاره به ظرفیت‌ها و فرصت‌های موجود شهرستان تفت، شاخصه‌های توسعه این شهرستان را برشمرد و گفت: کشاورزی، گردشگری و آموزش عالی مهم‌ترین شاخصه‌های توسعه شهرستان محسوب می‌شوند که با توجه به خشکسالی‌های اخیر، اهمیت توسعه آموزش عالی فزونی یافته است.
حجت‌الاسلام محمدرضا مدیح بر تسریع، تشدید و تعمیق فعالیت‌های آموزش عالی در شهرستان تفت تاکید کرد و از فعالیت‌های دانشگاه پیام نور مرکز تفت تقدیرکرد.
وی افزود: دانشگاه پیام نور مرکز تفت از جمله مراکز آموزش عالی این شهرستان است که همواره مورد استقبال مردم و زبانزد عام و خاص بوده است.
مدیح همکاری و مساعدت تمام دستگاه‌های اجرایی برای توسعه آموزش عالی شهرستان تفت را خواستار شد.
کلنگ ساخت سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز تفت امروز در زمینی به وسعت یک‌هزار و 200 مترمربع به زمین زده شد.
این سالن شامل بخش‌های اداری، چاپ و نشر، آمفی تئاتر، کنفرانس و نشریات است که در دو طبقه با زیربنایی افزون بر 2هزار و 400 متر مربع ساخته خواهد شد.
اعتبارات سفر سوم ریاست جمهوری به استان، مساعدت‌های دانشگاه پیام نور استان یزد و کمک‌های سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور کشور محل تامین اعتبارات مورد نیاز سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور مرکز تفت خواهد بود.
انتهای پیام/م20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول