اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه کرمانشاه:

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد شود‌

خبرگزاری فارس: امام جمعه کرمانشاه گفت: کرسی‌های آزاداندیشی هر چه سریع‌تر در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود؛ ‌این کرسی‌ها، کرسی‌های بصیرت‌بخشی و پرسمان اسلامی است.

کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها ایجاد شود‌

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمانشاه، آیت‌الله مصطفی علما در خطبه‌های امروز نماز جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: چهاردهم و پانزدهم آذرماه مصادف با تاسوعا و عاشورای حسینی است؛ همه باید با حضور پرشور خود در دسته‌جات عزاداری ارادت خود را به حضرت سیدالشهدا(ع) عرض کنیم.
امام جمعه کرمانشاه با اشاره به حضور جوانان در نماز ظهرعاشورا، تصریح کرد: نماز ظهر تاسوعا و عاشورا را باید در خیابان‌ها و گذرگاه‌ها برپا کرد؛ زیرا امام حسین(ع) هدف از قیام خود را برپا داشتن نماز ذکر کرده‌اند.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تصریح کرد: آمریکا و اسرائیل از حضور دین و نماز در سیاست ما می‌ترسد؛ وقتی می‌بیند در میدان التحریر مصر 3 میلیون نفر اقدام به اقامه نماز جمعه می‌کنند به وحشت می‌افتد.
وی اضافه کرد: وقتی انقلاب با نماز گره می‌خورد،‌دشمن دچار سردرگمی خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه تاکید کرد: عزاداری‌ها با رعایت موازین شرعی و اسلامی برپا شود و از روی آوردن به آیین‌های خرافی پرهیز شود.
علما 12 آذر، روز تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت و گفت: قانون اساسی کشور ما قانونی برای تهذیب، آرامش و مصلحت جامعه است.
امام جمعه کرمانشاه خاطرنشان کرد: قانون اساسی ایران متکی بر اسلام است؛ زیرا کسانی مثل شهید بهشتی و آیت‌الله مرتضی حائری آن را تدوین کرده‌اند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان کرماشاه بیان کرد: 16 آذر روز دانشجوست؛ دانشجوی بیدار و بصیر ایرانی از قبل از انقلاب متعهد به اسلام بوده است.
وی ادامه داد: کرسی‌های آزاداندیشی هر چه سریع‌تر در دانشگاه‌ها راه‌اندازی شود؛ ‌این کرسی‌ها، کرسی‌های بصیرت‌بخشی و پرسمان اسلامی است.
امام جمعه کرمانشاه 15 آذر روز هوانیروز را به جان بر کفان این نیرو تبریک گفت و اعلام کرد: هوانیروز در 8 سال دفاع مقدس با تقدیم شهدای زیادی مثل شهید شیرودی و شهید کشوری، دین خود را به انقلاب و اسلام ادا کرد؛ امروز هم با صلابت‌تر از قبل در خدمت نظام اسلامی است.
علما در پایان از اقدام دستگاه قضایی عیله متجاوزان به عنف و اعدام آن‌ها در هفته گذشته، تشکر کرد و هشدار داد: کسانی که چشم بد به نوامیس مردم دارند، بدانند که چوبه دار در انتظار آن‌ها خواهد بود.
نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه اضافه کرد: ممکن است بعضی مسائل قابل تحمل و چشم‌پوشی باشد، اما نا امنی و تجاوز به ناموس مردم قابل تحمل نیست و به شدت با آن برخورد می‌شود.
معاون جهاد خودکفایی نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران نیز در سخنرانی پیش از خطبه امروز نماز جمعه کرمانشاه، اظهار کرد: تنگه هرمز و جزایر سه‌گانه ابوموسی، تنب کوچک و تنب بزرگ در اختیار ملت ایران است و از طریق تنگه هرمز می‌توان صادرات جهان را کنترل کرد.
فرهاد امیری ادامه داد: نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران بنا به فرمایش فرمانده کل قوا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، نیرویی راهبردی است.
وی تاکید کرد: اگر قرار باشد تهدیدی نظام مقدس جموری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دهد، از جانب دریا خواهد بود و دریادلان نیروی دریایی با حضور مقتدرانه در دریای عمان و آب‌های آزاد جهان،‌این امید باطل استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا را به یاس تبدیل خواهد کرد.
شایان ذکر است، آدینه گزاران پس از اقامه نماز جمعه  با سر دادن شعار "تذکر لسانیٰ، وظیفه همگانی" از مسجد جامع کرمانشاه تا میدان آزادی این شهر با برپایی راهپیمایی، هفته احیاء امر به معروف و نهی از منکر را گرامی داشتند.
انتهای پیام/ج20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول