اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان خبر داد:

فعالیت 200 هیئت مذهبی بهبهانی در محرم

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان از فعالیت 200 هیئت مذهبی در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 200 هیئت مذهبی بهبهانی در محرم
حجت‎الاسلام حمید برازش امروز در گفت‎و‎گو با خبرنگار فارس در بهبهان اظهار داشت: ماه محرم و واقعه عاشورا دربر‎گیرنده درس‎ها و آموزه‎های بسیاری است که هر بار به آن نگاه کنیم گوشه تازه‎ای از آن را فرا می‎گیریم.
وی افزود: واقعه عاشورا هیچ‎گاه قدیمی و تکراری نشده و همواره به روز است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان تصریح کرد: عاشورا و ارزش بالای آن متعلق به شیعه تنها نبوده و می‎تواند معیار و محور مشترک و قابل توجه در میان همه ملت‎های آزادی‎خواه جهان باشد.
وی خاطرنشان کرد: قیام امام حسین(ع) با مفاهیم عمیق دینی و انسانی برای همیشه در تاریخ جاودان شده و ارزش‎های انسانی آن در سراسر جهان گسترده شده ‎است.
برازش در خصوص فعالیت هیئت‎های مذهبی در این شهرستان نیز گفت: بالغ بر 200 هیئت مذهبی در سطح شهرستان بهبهان فعالیت کرده که در ماه محرم و به خصوص دهه نخست این ماه این فعالیت‎ها به اوج خود می‎رسد.
وی ضمن تأکید بر وحدت و همدلی هیئت‎های مذهبی به‌منظور رونق یافتن مجالس سوگواری، تصریح کرد: هیئت‎ها باید با همکاری و هماهنگی یگدیگر در ارتقای سطح کیفی برنامه‎های محرم تلاش کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان افزود: مداحان و سخنرانان نیز باید با مطالعه بیشتر و تفکر عمیق‎تر در فرهنگ عاشورا برای آن را به شنوندگان منتقل کنند.
وی خاطرنشان کرد: مهمترین هدف قیام امام حسین(ع)، امر به معروف و نهی از منکر بود و ما نیز در مجالس عزاداری خود باید این موضوع را بیش از پیش مدنظر قرار دهیم.
برازش ادامه داد: از شهروندان می‌خواهیم با شرکت و حضور باشکوه در مراسم عزاداری ماه محرم، این سوگواری را در شأن و شئون ائمه برگزار کنند.
وی خاطرنشان کرد: برخی از مردم با افراط در مسائل مذهبی چهره و معنویت آن را تخریب کرده و به الطاف و برکات آن خدشه وارد می‌کنند.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی بهبهان در پایان گفت: توجه به اصل پیام انقلابی و اسلامی امام حسین(ع) در همه مراسمات ماه محرم در شهرستان مدنظر روحانیون و مردم قرار گیرد.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول