اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات خرمشهر خبر داد:

فعالیت 400 هیئت مذهبی در خرمشهر

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر از فعالیت 400 هیئت مذهبی به‌مناسبت فرا رسیدن ماه محرم در این شهرستان خبر داد.

فعالیت 400 هیئت مذهبی در خرمشهر
 حجت‌الاسلام احمد علوانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آبادان اظهار داشت: محرم نخستین ماه از ماه‌های دوازده‌گانه قمری و یکی از ماه‌های حرام است که در دوران جاهلیت و نیز در اسلام، جنگ در آن تحریم شده بود.
وی با اشاره به اینکه شب و روز اول محرم به‌عنوان اول سال قمری دارای نماز و آداب خاصی است که در کتاب شریف مفاتیح‌الجنان بیان شده است افزود: محرم، ماه حزن و اندوه و عزاداری شیعیان در شهادت حضرت امام حسین(ع) است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر با ذکر برخی حوادث به وقوع پیوسته در این ماه خاطرنشان کرد: غزوه ذات‌الرقاع، فتح خیبر، ازدواج حضرت زهرا، ورود امیر مؤمنان علی(ع)، حادثه خونین کربلا، تاسوعا و عاشورا و شهادت امام حسین(ع) و اسارت خاندان امام به کوفه و شام از جمله حوادثی ‌است که در این ماه اتفاق افتاده است.
وی با بیان اینکه به منظور جلوگیری از هرگونه مسایل خرافی، شبه‌زدایی و تبیین اهداف و خط‌مشی حضرت اباعبدالله حسین(ع) جلسات توجیهی برای هیأت‌های مذهبی و مداحان اهل بیت این شهر برگزار شده تصریح کرد: در مراسم و برنامه‌های این ماه ارزشمند دیده می‌شود که برخی با نگاه و حرکات افراطی به ارزش و حرمت محرم لطمه وارد می‌کنند.
علوانی اضافه کرد: علاوه بر این نظم و امنیت در برگزاری این مراسمات بسیار حائز اهمیت است که در نشست‌های توجیهی به امر با جزئیات کامل پرداخته شد.
وی ادامه داد: همچنین در این جلسات به برقراری و حفظ امنیت مردم، در حسینیه‌ها تأکید فراوان شده است.
رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر شمار حسینیه‌ها و مساجد فعال در خرمشهر که مراسم سوگواری شهادت سیدالشهدا(ع) را برگزار می‌کنند را 400 باب عنوان کرد و افزود: با استقبال زیادی که برای برگزاری مراسم عاشورا در خرمشهر دیده می‌شود مردم شور و شوق خاصی نسبت به مراسم عزاداری امام حسین(ع) دارند.
وی با اشاره به اینکه در محرم امسال، روحانیون در مجالس عزاداری سیدالشهدا برنامه‌های فرهنگی و سیاسی متنوعی در زمینه عقاید، اخلاق، تاریخ اسلام، احکام شرعی و آداب معاشرت اسلامی بیان خواهند کرد، گفت: در سال گذشته 50 روحانی بومی و اعزام 25 روحانی از قم مراسم با یاری مدیران مساجد و هیأت‌های دینی، انجمن‌های اسلامی و افراد متدین برگزار کردند که امیدواریم امسال نیز با تمهیدات اندیشیده شده این مراسمات باشکوه بیشتری صورت پذیرد.
علوانی با اشاره به نقش بی‌بدیل روحانیون در برگزاری مراسم عزاداری صاحب کربلا افزود: حضور روحانیون در مساجد علاوه بر تقویت دینداری، شبهه‌زدایی و امیدبخشی باعث تجدید حیات دینی جامعه و اقامه معروف‌ها و کاهش منکرات است.
وی در ادامه به سهمیه نذور در خرمشهر اشاره کرد و گفت: امسال برای سهمیه نذور برای هیئت‌های مذهبی که دارای مسجد و حسینیه هستند حواله صادر می‌شود.
به گفته رئیس سازمان تبلیغات اسلامی خرمشهر سهمیه نذور امسال روغن و شکر در نظر گرفته شده که توسط اداره بازرگانی توزیع خواهد شد.
وی در پایان از شهروندان خواست با اجرای صحیح و احترام به رعایت شئونات اخلاقی مراسم عزاداری کربلایی را به جا آورند.
انتهای پیام/غ10
 
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول