اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه موقت بوشهر:

هیئت مذهبی بدون روحانی منحرف می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه موقت بوشهر گفت: هر هیئت مذهبی باید توسط یک روحانی اداره شود زیرا هیئت مذهبی فاقد روحانی از مسیر تعریف شده خود منحرف می‌شود.

هیئت مذهبی بدون روحانی منحرف می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از دشتی، حجت الاسلام محمد جواد اسماعیلی‌نیا یکشنبه شب در نشست با سرپرست و کارکنان اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان اظهار داشت: یکی از ضرورت‌ها برای ادارات فرهنگی تشکیل اتاق فکر است زیرا ممکن است یک پزشک و یا نیروی نظامی ایده فرهنگی جالبی داشته باشد که ما متولیان فرهنگی نداشته باشیم.
وی افزود: این اتاق فکر باید در عرصه‌های فرهنگی و قرآنی دائماً در حال تصمیم‌گیری باشد و جلسات آن به‌صورت مدون و برنامه ریزی شده برگزار شود و دارای مصوباتی نیز باشد که این مصوبات اجرایی شود. 
امام جمعه موقت بوشهر ادامه داد: امروز با اینکه 32 سال از نظام جمهوری اسلامی گذشته است ولی متأسفانه در اکثر زمینه‌ها با کمبود نیروی انسانی متعهد و متخصص مواجه هستیم و این نقصان در مباحث فرهنگی بیشتر به چشم می‌خورد. 
وی با اشاره به کمبود روحانی در استان بوشهر گفت: هر هیئت مذهبی باید توسط یک روحانی اداره شود زیرا که هیئت مذهبی فاقد روحانی وارد جریان انحرافی می‌شود و وجود این روحانی در رأس هیئت موجب می‌شود از افراط و تفریط در هیئات مذهبی جلوگیری شود.
اسماعیلی‌نیا اضافه کرد: جوانان مذهبی ما باید با دانش‌آموزی در زمینه‌های لازم، آمادگی برای مدیریت کلان در سطح کشور را داشته باشند.
وی گفت: یکی از کارکردهای بسیار موثر هیئت‌های مذهبی، الگوسازی مبتنی بر دین باوری و رعایت هنجارها، ارزش‌ها و اخلاقیات است.
امام جمعه موقت بوشهر افزود: هیئت‌های مذهبی از قدیمی‌ترین نهادهای مردمی و اجتماعی هستند که حول محور حب اهل بیت(ع) و تعظیم شعائر دینی به‌ویژه بزرگداشت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) فعالیت می‌کنند.
وی با بیان اینکه البته اصلی‌ترین رسالت هیئت‌های مذهبی اقامه عزاداری و سوگواری و ذکر مصیبت در شهادت حضرت سید الشهدا (ع) و احیای فرهنگ پرشور و شعور و بالنده عاشورا و تعظیم شعائر مذهبی و دینی است، گفت: اما آنچه کمتر مورد توجه قرار گرفته، نقش اجتماعی هیئت‌های مذهبی در جامعه و کارکرد آنها در برقراری تعاملات در سطوح مختلف مردمی است.
انتهای پیام/و.۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول