اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان:

1100هیئت مذهبی در سمنان اقامه عزا می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان گفت: سوگواری شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش در یک‏هزار و 166 هیئت مذهبی این استان برگزار می‏شود.

1100هیئت مذهبی در سمنان اقامه عزا می‌کنند
به گزارش خبرگزاری فارس سمنان، حجت‏الاسلام علی شکری بعد از ظهر امروز در دومین نشست مطبوعاتی خود که با حضور نمایندگان اصحاب رسانه استان سمنان در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: از این تعداد هیئت مذهبی، 145 هیئت در سمنان، 566 هیئت در شاهرود، 123 هیئت در گرمسار، 215 هیئت در دامغان و  117 هیئت مذهبی در شهرستان مهدیشهر قرار دارد.
وی اضافه کرد: حتی‏الامکان هیئت‏های مذهبی برای برگزاری عزاداری نباید در سطح خیابان‏ها و میادین اقدام به برپایی خیمه کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان اظهار داشت: از فضای مساجد و حسینه‏ها باید برای عزاداری استفاده کرد تا از ایجاد مزاحمت برای مردم جلوگیری شود.
شکری با تاکید بر حفظ شان ائمه (ع) در عزاداری‏ها گفت: خوشبختانه هیئت‏های مذهبی دچار انحرافات فاحشی نیستند ولی ممکن است گروه‏هایی باشند که بخواهند از این فضاها استفاده کنند و به اهداف شوم خود برسند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان افزود: هیئت‏های مذهبی باید مراقب و هوشیار باشند که مبادا این ظرفیت‏ها را در اختیار افراد سودجو قرار دهند.
وی اظهار داشت: خوشبختانه در بحث حمل علامت‏های آهنین نیز با فضاسازی فرهنگی که انجام شده، محرم سال گذشته شاهد کاهش این ابزارها بوده‏ایم و باز هم تلاش می‏کنیم تا به کمک شورای هیئت‏های مذهبی جلوی این موضوع گرفته شود.
وی تصریح کرد: سازمان تبلیغات اسلامی از سال گذشته به شناسایی هیئت‏های مذهبی اقدام و برای آنها کد شناسایی صادر کرده و تشکیل پرونده داده است.
شکری اضافه کرد: طبق این کد شناسایی اطلاعات آنها جدید و طبق تایید شورای هیئت‏های مذهبی از یک تا سه سال مجوز فعالیت دریافت می‏کنند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان سمنان با بیان اینکه سیاست این سازمان، انجام کار ایجابی است، گفت: باید معروفات را در جامعه گسترش دهیم.
وی در زمینه اقدامات انجام شده اداره کل تبلیغات اسلامی در رابطه با مداحان بیان داشت: با هماهنگی‏های صورت گرفته با کانون مداحان قرار شد این کانون شعرهایی را از کتب معتبر انتخاب و برای ایام محرم در اختیار نوحه‏خوانان قرار دهد.
شکری با اشاره به نزدیک شدن به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: در اساسنامه هیئت‏های مذهبی اجازه فعالیت سیاسی به آنها داده نشده و اگر گزارشی از هیئتی مبنی بر فعالیت سیاسی و حمایت از کاندیدا یا حزبی برسد، حتما با آن هیئت برخورد می‏شود.
وی خاطرنشان کرد:  تعریف ما از تشکل، تشکل‏های فرهنگی مذهبی است که در راس فعالیت‏های آنها باید قرآن‏آموزی باشد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول