اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در ماه محرم؛

834 مبلغ در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری گفت: در طول ماه محرم و صفر افزون بر 834 مبلغ در این استان فعالیت‌های تبلیغی انجام می‌دهند.

834 مبلغ در چهارمحال و بختیاری فعالیت می‌کنند
حجت‌الاسلام محمد میربد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد، اظهار داشت: با توجه به رایزنی‌های انجام شده، 300 مبلغ و 54 مبلغه از مرکز اعزام مبلغ دفتر تبلیغات اسلامی قم، 105 مبلغ از طرح هجرت و 35 مبلغ از سازمان اوقاف و امور خیریه در قم به استان اعزام شده‌اند.
وی افزود: این افراد به همراه 235 مبلغ و 105 مبلغه بومی به مناطق شهری و روستایی استان اعزام و به امر مقدس ترویج نشر ارزش‎های اسلامی می‎پردازند.
میربد برگزاری کلاس روخوانی، کلاس ترجمه و تفسیر، سخنرانی، گفتمان و برپایی نماز را از فعالیت این مبلغین در ماه محرم برشمرد و گفت: این مبلغان به بیان احکام، مسائل دینی، شرعی و فلسفه عاشورا پرداخته و مردم را با مصائب اهل‌بیت (ع) و شهدای کربلا آشنا می‌سازند.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری دفاع از ولایت، امامت و رهبری، آگاه کردن مردم نسبت به خرافات، پیوند نهضت عاشورای حسینی با انقلاب اسلامی ایران و رابطه غیبت و ظهور امام زمان (عج) با عاشورا را از مهم‌ترین اهداف اعزام روحانیان مبلغ به نقاط مختلف استان عنوان کرد.
وی خاطرنشان کرد: عزاداری برای امام حسین(ع) و آشنا کردن مردم با عوامل به وجود آورنده عاشورا از دیگر اهداف اعزام روحانیان مبلغ است.
میربد تصریح کرد: با بهره‌گیری از وجود این مبلغان شاهد هرچه کم‌رنگ‌تر شدن آسیب‌های موجود در مراسم‎های مذهبی استان خواهیم بود.
معاون فرهنگی تبلیغات اسلامی چهارمحال و بختیاری به بررسی فرصت‌ها و آسیب‌های فراروی محافل و مجالس مذهبی در استان اشاره کرد و افزود: وجود برخی از مداحان سنتی در هیئت‌های مذهبی، مزاحمت‌های خیابانی، علامت گردانی، نذورات و ذبح حیوانات در خیابان‌ها و وجود برخی خرافات مذهبی در هیئت‌ها از جمله آسیب‌های فراروی هیئت‌های مذهبی استان است.
وی افزایش اعتبارات فرهنگی را گام موثری در راستای جذب مبلغان مذهبی عنوان کرد وگفت: با توجه به اینکه بسیاری از هیئت‌های مذهبی در استان به صورت سنتی در حال فعالیت هستند باید با برگزاری کارگاه‌های آموزشی این هیئت‌ها را با حضور مبلغان کارآمد و دانش‌آموخته مجهز کرد.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول