اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس تبلیغات اسلامی پلدختر:

150 مبلغ به مناطق مختلف پلدختر اعزام شدند

خبرگزاری فارس: رئیس تبلیغات اسلامی پلدختر از اعزام 150 مبلغ به مناطق مختلف شهرستان به مناسبت ماه محرم خبر داد.

150 مبلغ به مناطق مختلف پلدختر اعزام شدند
به گزارش خبرگزاری فارس از پلدختر، حجت‌الاسلام احمدرضا غلامی صبح امروز در جلسه اعزام مبلغان اعزامی شهرستان پلدختر گفت: طرح اعزام مبلغ به مناطق مختلف یکی از طرح‌های موفق تبلیغات اسلامی است که در مناسبت‌های مختلف سال از جمله ماه محرم به مرحله اجرا گذاشته می‌شود و با توجه به برگزاری مراسم عزاداری امام حسین (ع) در این ایام روحانیان به روستاها و نقاط دور افتاده شهرستان اعزام شدند.
وی افزود: این تعداد مبلغ با هدف شناساندن عرفان اسلامی به جوانان، احیای امر به معروف و نهی از منکر، برگزاری مراسم عزاداری و سخنرانی در زمینه شخصیت امام حسین (ع)، عاشورا و تبیین قیام عاشورا و نشر احکام اسلامی و ترویج فرهنگ عاشورایی، تبیین امر ولایت فقیه، برپایی نماز و تبیین و تحلیل واقعه عاشورا به نقاط مختلف شهری و روستایی شهرستان اعزام شده‌اند.
وی گفت: در مجالس عزاداری اباعبدالله الحسین (ع) باید شور همراه با شعور باشد زیرا ترویج خرافات یکی از ترفندهای دشمنان برای گرفتن فرهنگ عاشورا از مردم ایران اسلامی است.
وی ادامه داد: روحانیون باید نظارت کافی بر مراسم مختلف برگزار شده در ایام محرم‌الحرام داشته باشند و از آسیب‌های مختلف عزاداری جلوگیری کنند.
غلامی نقش روحانیون مبلغ را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: امر به معروف و نهی از منکر که فلسفه اصلی عاشورا است نباید فراموش شود که این ماه فرصت بسیار خوبی برای پرداختن به این موضوع است و روحانیان باید از این فرصت برای برقرار کردن ارتباطی صمیمی با جوانان و نوجوانان استفاده کنند و سعی در تبلیغ ارزش‌های دینی داشته باشند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی گفت: عاشورا یک مجموعه ارزشمند است و بیان آسیب‌ها و معضلات اجتماعی، بررسی نیازهای فرهنگی هر منطقه، بیان اهمیت فرهنگ اقامه نماز و تبیین اهمیت جایگاه ولایت و امامت مهم‌ترین وظیفه مبلغان در ایام محرم است، که باید در کنار عزاداری‌ها به این موضوعات نیز بپردازند.
وی یادآورشد: به مداحان و مبلغان توصیه می‌‌شود که با قرائت اشعار وزین و مستند به تبیین و تشریح نهضت حسینی بپردازند و در این شهرستان از بیان مباحث تنش‌زا پرهیز و در عین حال پاسخگوی شبهات وارده باشند.
انتهای پیام/صا20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول