اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زابل:

مبلغان اهداف اصلی عاشورا را بیان کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار زابل گفت: مبلغان باید اهداف اصلی قیام عاشورا را برای جوانان و مخاطبان بیان کنند.

مبلغان اهداف اصلی عاشورا را بیان کنند
به گزارش خبرگزاری فارس از زابل حسین کیخا پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد ساماندهی شئونات فرهنگی در مناسبت‌های مذهبی این شهرستان اظهار کرد: مراسم عاشورا در زابل نیز مانند هر سال پر محتوا و هدف‌دار برگزار می‌‌شود.
وی افزود: اهداف اصلی عاشورا، ارتقای سطح بصیرت‌جوانان و مقابله با ظلم‌ستیزی است.
فرماندار زابل عنوان کرد: انقلاب اسلامی ایران نشأت گرفته از ماه محرم بوده و همه توفیقات انقلاب اسلامی ایران در ماه محرم رقم خورده است.
کیخا ادامه داد: باید برنامه‌ریزی شود تا در مراسم تاسوعا و عاشورای حسینی، مردم حضوری پر رنگ داشته و محتوای این برنامه‌ها برای آنها یادآور صحنه عاشورا باشد.
فرماندار زابل اضافه کرد: باید در مدارس و دانشگاه‌ها نیز برنامه‌های محرم بسیار باشکوه برگزار شود.
در ادامه این جلسه رئیس اداره تبلیغات اسلامی زابل گفت: امسال 200 مبلغ به شهرستان زابل اعزام شده‌اند که کار تقسیم آنها انجام شده است.
حجت‌الاسلام والمسلمین محسن عارفی افزود: مراسم شیرخوارگان در نخستین جمعه ماه محرم با حضور کودکان خردسال و مادران آنها در مسجد مرحوم شریفی زابل برگزار می‌شود.
وی عنوان کرد: افتتاح نمایشگاه "حسین انتخاب من"، برگزاری مراسم عزاداری امام حسین(ع) در بین بازاریان و... گوشه‌ای از برنامه محرم در زابل است.
عارفی خاطرنشان کرد: دسته‌روی عزاداری دانش‌آموزان در روز عاشورا که مصادف است با شهادت حضرت علی‌اکبر (ع) مانند هر سال برگزار می‌شود.
وی با اشاره به روز عاشورا بیان کرد: در این روز نیز مراسم دسته‌روی مساجد و هیئات مانند هر سال برگزار و نماز ظهر عاشورا و قرائت زیارت عاشورا در محل گلزار شهدای گمنام زابل برگزار می‌شود.
رئیس تبلیغات اسلامی شهرستان دلگان نیز از اعزام 150 مبلغ دینی به روستاها و بخش‌های اطراف خبر داد و گفت: در ماه محرم بیش از 150 مبلغ دینی از دفتر تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه، طرح هجرت و دفاتر مراجع تقلید اعزام شده‌اند.
حجت‌الاسلام کمال نوابی افزود: مبلغان برای برگزاری نماز جماعت و برگزاری عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در مساجد اعزام شده‌اند.
رئیس اداره تبلیغات اسلامی دلگان بیان کرد: هم اکنون حدود 23 روحانی مستقر در این شهرستان مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و دینی هستند.
انتهای پیام/ج20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول