اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی:

تبیین صحیح نهضت حسینی مهم‌ترین وظیفه مبلغان است

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اعزام 25 مبلغ به مناطق محروم استان، گفت: بصیرت‌دهی، بیان احکام شرعی موقوفات و تبیین صحیح نهضت حسینی مهم‌ترین وظیفه این مبلغان اعزامی است.

تبیین صحیح نهضت حسینی مهم‌ترین وظیفه مبلغان است
به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، حجت‌الاسلام محمد طاهر گرایلی صبح امروز در جمع واقفان خراسان جنوبی اظهار داشت: خراسان جنوبی دارای 6 هزار موقوفه و 13 هزار رقبه است که این نشان از دلدادگی مردم این استان به خاندان نبوت و ائمه اطهار (ع) است.
وی با بیان اینکه اجرای نیات واقفان در اولویت قرار دارد، افزود: متولیان موقوفات موظف هستند با همکاری ادارات تابعه بر طبق نیات واقفان عمل کنند تا عواید حاصل از این موقوفات نیز طبق نیات پاک و خالص واقفان نیک‌اندیش عمل شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی بر لزوم عزاداری برای امام حسین(ع) مطابق با شأن و منزلت این امام همام تاکید کرد.
گرایلی گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته آیین‌های مربوط به عزاداری سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) تحت عنوان سوگواره "بصیرت عاشورایی" در مقابر امامزادگان این استان نیز با حضور پرشور مردم برگزار می‌شود.
وی یادآور شد: هیئت امنای بقاع و اماکن متبرکه، ائمه جماعات و مبلغان باید با حفظ وحدت و همدلی فلسفه وجود قیام عاشورا را به درستی برای مردم تبیین و بازگو کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی با اشاره به اعزام 25 مبلغ همزمان با فرا رسیدن ماه محرم به مناطق محروم استان، گفت: بصیرت‌دهی، بیان احکام شرعی موقوفات و تبیین صحیح نهضت حسینی مهم‌ترین وظیفه این مبلغان اعزامی است.
گرایلی با بیان اینکه مبلغان باید در ماه محرم به اهداف نهضت حسینی توجه ویژه‌ای داشته باشند، افزود: برای زنده نگهداشتن حماسه حسینی، مبلغان دینی باید با حفظ هوشیاری، نقش اساسی خود را در جامعه که همان بیان بصیرت عاشورایی است، به خوبی ایفا کنند.
وی بر لزوم زنده نگهداشتن فرهنگ عاشورایی و حماسه حسینی در جامعه تاکید کرد و گفت: مبلغان باید جوانان را از تفکرات ضد فرهنگی که از سوی دشمنان با عنوان عزاداری در جامعه ترویج می‌شود، آگاه کنند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی گفت: در مقابل شبهه‌افکنی‌ها و تهدید‌های جدی که فلسفه قیام عاشورا را نشانه گرفته‌اند، باید فلسفه عزاداری امام حسین (ع) را منطقی و عالمانه تبیین کنیم.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول