اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات تهران خبر داد:

افزودن 40 هزار مترمربع به فضای حرم امام علی (ع)

خبرگزاری فارس: جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران گفت: قرار است به منظور توسعه حرم حضرت امیرالمومنان (ع)، 40 هزار مترمربع به فضای حرم اضافه شود.

افزودن 40 هزار مترمربع به فضای حرم امام علی (ع)
هادی نخعی امروز در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در شرق استان تهران اظهار داشت: از جمله طرح‏های در دست اقدام ستاد عتبات و عالیات در عراق توسعه حرم حضرت امیرالمومنان (ع) است.
وی با بیان اینکه قرار است به منظور توسعه حرم حضرت امیرالمومنان (ع)، 40 هزار مترمربع به فضای حرم اضافه شود، گفت: همچنین 200 متر به متراژ ساختمان آن افزوده می‏شود.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران ادامه داد: این پروژه بزرگ‏ترین پروژه مذهبی در عراق خواهد بود.
نخعی افزود: دانشگاه‏های تهران و شهید بهشتی دو سال بر روی این طرح مطالعه و برنامه‏ریزی کردند تا بتوانند این طرح را در سطح جهان مطرح کنند.
وی اظهار داشت: کشورهای زیادی از جمله هند می‏خواهند در اجرای این طرح شرکت کنند.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران افزود: با اطلاعات موثقی که به دست آورده‏ایم، متوجه شدیم که هزینه این نیروهای هندی را به طور کل انگلیس پرداخت می‏کند که هدف از این اقدام انگلیس این است که نیروهای هندی را به طور کامل در این پروژه جایگزین نیروهای ایرانی کند تا ایران نتواند کاری را به پایان برساند و جای پایی در عراق نداشته باشد چون انگلیسی‌ها نمی‌توانند ایرانیان را داخل عراق ببینند.
نخعی اضافه کرد: از طریق وارد عمل شدن و حمایت آیت‏الله سیستانی بالاخره اجرای این طرح را به ایران واگذار کردند که بزرگ‏ترین افتخار برای ایرانیان است که چنین کاری را برای حضرت زهرا (س) در نجف اشرف انجام دهیم.
وی ادامه داد: برای تامین اعتبار این پروژه، قرارگاه خاتم‏الانبیا وارد عمل شد و با استقرار بهترین شرکت ساختمانی به همراه یک‌هزار و 500 دستگاه با توجه به بالا بودن سطح آب اطراف حرم قرار شد که اطراف این 40 هزار متر به طور کامل شمع‌کوبی شود.
جانشین ستاد بازسازی عتبات عالیات استان تهران افزود: در تهران با حضور ائمه جمعه، صدیقی رئیس هیئت امنای ستاد عتبات عالیات استان تهران، استاندار تهران، نمایندگان مجلس و معاونان وزارتخانه‏ها هیئت امنایی تشکیل داده شد.
نخعی اظهار داشت: با توجه به اینکه این طرح، یک طرح ملی و بزرگ است، به انسان‌های ملی و بزرگ نیازمند است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول