اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به مناسبت هفته اطلاع رسانی بیماری ایدز انجام شد:

برگزاری کلاس‎های آموزشی مبارزه با ایدز در آزادشهر

خبرگزاری فارس: همزمان هفته جهانی مبارزه با ایدز شبکه بهداشت شهرستان آزادشهر اقدام به برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‎های آموزشی در سطح شهرستان آزادشهر و مناطق تابعه کرد.

برگزاری کلاس‎های آموزشی مبارزه با ایدز در آزادشهر
به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان، کارشناس بیماری ایدز و هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان آزادشهر عصر امروز در کلاس آموزشی مددجویان مرکز ترک اعتیاد شکوفاگران پاک‌اندیش گلستان شهرستان آزادشهر اصلی‎ترین هدف برگزاری این کلاس‎ها را کاهش آسیب‎پذیری افراد جامعه از خطر ابتلا به ایدز عنوان کرد.
اسماعیل رجبلو خاطرنشان کرد: شرکت‎کنندگان در این کلاس‎ها با خطرات ناشی از این بیماری، نحوه ابتلا شدن و انتقال آن، نحوه برخورد با بیمارانی که نمونه آزمایش ایدز آنها مثبت است و نحوه جلوگیری از ابتلا شدن به ایدز آشنا می‎شوند.
وی تصریح کرد: بیشترین آمار مبتلایان به ایدز ناشی از تزریق با سرنگ مشترک در بین معتادان تزریقی است که اکثرا هم منجر به فوت در مدت زمانی نسبتا کوتاه می‌شود.
کارشناس بیماری ایدز و هپاتیت مرکز بهداشت شهرستان آزادشهر با اشاره به برگزاری کلاس‎ها و کارگاه‎های آموزش در مدارس، دانشگاه‎ها، ادارات‎، سپاه و پایگاه‎های مقاومت بسیج و مراکز ترک اعتیاد و برگزاری جلسات آموزشی با همکاری خانه‎های بهداشت در سطح روستاها اذعان داشت: همه ما باید با نحوه ابتلا، انتقال و پیشگیری از این بیماری خطرناک آشنا شوند تا خدای ناکرده دچار آن نشوند.
وی تاکید کرد: پای‎بند بودن به بنیان خانواده و دوری از روابط نامشروع و مشکوک برای در امان بودن از گزند ایدز ضروری است و چنانچه شخصی مایل باشد از سلامت جسمی خود اطمینان حاصل کند با مراجعه به مراکز ترک اعتیاد به صورت کاملا محرمانه آزمایش می‎دهد و از نتیجه آن مطلع خواهد شد.
رجبلو تقسیم بروشورهای آموزشی و نصب پارچه و بنرهائی در ارتباط با خطرات ناشی از ابتلا به ایدز در سطح شهرستان آزادشهر را از دیگر اقدامات مفید شبکه بهداشت خواند که می تواند برای ارتقاء سطح آگاهی شهروندان مفید واقع شود و در کاهش بیماری تاثیر بگذارد.
انتهای پیام/ش30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول