اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه پارس‌آباد:

دنیا تشنه معارف کربلاست

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان پارس‌آباد گفت: بشریت در عصر معاصر تشنه معارف کربلاست چرا که آموزه‌های آن مطالبه و خواسته اصلی بشریت است.

دنیا تشنه معارف کربلاست
به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام ولی علوی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر پارس‌آباد اظهار داشت: تمام ملت‌های آزادیخواه دنیا به دنبال دست یافتن به مجد و شرف واقعی و حقیقی خود هستند و در این بین شیعیان با تاسی به مکتب سرخ حسینی هرگز ظلم و جور و فساد و تباهی را بر نمی‌تابند.
وی عزاداری برای سید‌الشهدا را اسباب اصلی در حمایت از مظلومان و نشان دادن نفرت از ظالمان و مستبدان اعلام کرد و بیان داشت:‌ عزاداری یعنی زنده نگه داشتن خاطرات فداکارانی که جان در طبق اخلاص گذاشتند و حتی قطعه قطعه شدند تا مبادا دین و حرمت النسا‌خها شکسته شود.
امام جمعه پارس‌آباد با اشاره به نزدیکی تاسوعا و عاشورای حسینی و اجتماع بزرگ عزاداران در مناطق مختلف تصریح کرد: این اجتماع تعهد، غیرت و وحدت امت اسلامی را به خوبی نشان می‌دهد و در حقیقت می‌توان گفت؛ عزاداری بسیج ده‌ها میلیونی همراه با سوز بدون اجبار و بدون چشم داشت است.
علوی حرکت شیعیان را در عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت سید‌الشهدا دارای برهان و منطق خاص در دفاع از حق مظلومان دانست و اضافه کرد: اگر در حادثه کربلا به دنبال گم شده‌ای هستیم آن گمشده همان ولایت و امامت صالح است که تنها 72 تن از یاران باوفا و اولاد و اطرافیان حضرت امام حسین بر مدار آن گرد آمده‌اند و خود را از حاکمیت جور و فساد مبرا دانستند.
وی شبیه چنین صحنه‌ای را مربوط به موقعیت جمهوری اسلامی ایران در برابر تمام ظالمان و فاسقان روزگار توصیف کرد و ادامه داد: آنهایی که برای خود حق ویژه‌ای قائل هستند امروز مدعی آن هستند که ملت ایران باید به خواسته آنها پاسخ دهند اما مردم ایران با تاسی به شعار هیهات من الذله هیچ وقت در برابر اندیشه آنها تسلیم نمی‌شوند و ظلم و تعدی را بر نمی‌تابند.
امام جمعه پارس‌آباد در ادامه سخنان خود به برخی کارشکنی‌ها و هجمه‌های تبلیغی استکبار جهانی علیه انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ملت ایران ملت درس‌آموخته از کربلا و تربیت یافته مکتب حسین (ع) هستند و به یقین تسلیم شیاطین روزگار نخواهد شد.
‌علوی روز خانواده و گرامیداشت بازنشستگان را نیز یادآور شد و افزود: خانواده از آن حیث در نظام اسلامی دارای ارزش است که هیچ بنایی به اهمیت و ارزشمداری آن در اسلام گذاشته نشده است.
وی در پایان خطبه‌های نماز توجه خانواده‌ها را به اصل تربیت و پرورش تدینی نسل آینده یادآور شد و از بازنشستگان به عنوان ذخایر ذی‌قیمت در فراگیری مسیر روشن آینده یاد کرد.
انتهای پیام/ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول