اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه سیرجان:

انگلیس در برابر موج‌های پولادین ملت ایران است

خبرگزاری فارس: امام جمعه سیرجان گفت: استعمار پیر انگلیس امروز سرافکنده شد و در برابر موج‌های پولادین ملت اسلامی ایران قرار دارد.

انگلیس در برابر موج‌های پولادین ملت ایران است
به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، حجت‌الاسلام سیدمحمود حسینی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته سیرجان اظهار داشت: انگلیس از گذشته توطئه‌های بی‌شماری را علیه ایران به راه می‌انداخت که با تصویب مجلس شورای اسلامی، کاهش روابط با آنها تصویب شد و نتیجه آن اخراج سفیر و کارکنان انگلیس بود.
وی افزود‌: اگر چه این استعمارگران دست از توطئه علیه نظام اسلامی و ملت ایران بر نمی‌دارند، اما امروز درگیر سیاست‌های غلط خود در کشورشان هستند و تظاهرات و اعتصاب‌های 2 میلیونی کارکنان دولت و کارگران انگلیس فشاری فلج کننده بر این کشور وارد کرده است.
حسینی سپس موج بیداری منطقه را نجات‌بخش مسلمانان از زیر یوغ آمریکا، صهیونیست و استکبار جهانی عنوان کرد و گفت‌: در عربستان هم که خود سرکوب کننده موج بیداری در منطقه بود، این موج آغاز شده و دولت وابسته عربستان اقدام به بستن حسینیه‌ها می‌کند.
وی تصریح کرد: به یقین این ظالمان که خود را خادمان حرمین شریفین می‌دانند، سقوط می‌کنند و به زودی خواسته مردم عربستان که نجات از دست آمریکا است، تحقق می‌یابد.
حسینی تحرکات ترکیه و استقرار سه لشکر در مرز سوریه با هماهنگی آمریکا و صهیونیست را محکوم کرد و ابراز داشت: با حمایت‌های ملت قهرمان سوریه از بشار اسد توطئه‌های دشمنان سوریه خنثی و ملت سوریه هم بر آمریکا و صهیونیست پیروز می‌شوند.
امام جمعه سیرجان همچنین به قیام امام حسین (ع)‌ در نهضت عاشورا پرداخت و روشن‌ترین علت قیام را انحرافاتی که در دستگاه خلافت به وجود آمده بود عنوان کرد و افزود: حضرت برای این مبارزه کرد تا بدعت‌هایی که از بین برنده و تعطیل کننده حدود الهی آورده بودند خنثی کند.
وی بیان داشت: امام حسین (ع) فرمودند، من برای اصلاح امت جدم قیام کردم و نتیجه نهایی قیام امام حسین (ع) رسوا شدن بنی‌امیه که به نام اسلام بر مردم حکومت می‌کردند، بود تا جایی که روشنگری حضرت زینب (س) منجر به انقلاب مدینه و سپس قیام مختار و نابودی بنی‌امیه شد.
حسینی به سخنان مقام معظم رهبری در هفته بسیج هم اشاره کرد و گفت‌: رهبر معظم انقلاب فرمودند «بسیجی مجاهد است و بی‌انضباط نیست، طرفدار علم است، اما علم زده نیست».
وی خاطرنشان کرد: رهبر انقلاب فرمودند « بسیجی ریاکار نیست، به فکر آباد کردن دنیاست، اما خود اهل دنیا نیست».
حسینی عنوان کرد: ویژگی بسیجیان موجب شده است که امروز فرهنگ بسیج استکبار را به وحشت اندازد و موج بیداری در منطقه و حتی آمریکا و اروپا منجر به نابودی استکبار جهانی می‌شود و با صدور فرهنگ بسیجی هر زمان عاشورا و هر مکان برای ما کربلاست.
خطیب جمعه سیرجان با قدردانی از مردم در برگزاری عزاداری‌های پرشور و گسترده گفت‌: ان‌شاءالله در نماز تاسوعا و عاشورا همه هیئت‌های مذهبی شرکت کنند و مراسم شام غریبان امام حسین (ع)‌ در یک مکان با هدف نظم و انضباط و عدم اختلاط زن و مرد در میدان مقابل مسجد قطبی شهرستان برگزار می‌شود که عزاداران ادامه دهنده راه امام حسین (ع) باشند.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول