اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:

ملت ایران میان آمریکا و انگلیس تفاوتی قائل نیست

خبرگزاری فارس: عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی گفت: اقدام دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس یک هشدار برای این کشور بود که ملت ایران برای انگلستان هیچ تفاوتی با آمریکا قائل نیست.

ملت ایران میان آمریکا و انگلیس تفاوتی قائل نیست
حجت‌الاسلام محمد ملک‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم، اظهار کرد: این اقدام یادآور داستان تسخیر لانه جاسوسی توسط دانشجویان پیرو خط امام است که امام خمینی(ره) با عنوان انقلاب دوم از آن یاد کردند.
وی با اشاره به سابقه طولانی استعمارگری انگلستان در کشور ایران، ادامه داد: وقتی ما عملکرد آمریکا و انگلیس را بررسی می‌کنیم متوجه می‌شویم که این دو در یک راستا هستند و بعد از کودتای 28 مرداد هم که انگلیس موقعیت خود در ایران را به آمریکا واگذار کرد، دشمنی‌های خود را با ملت ایران همچنان ادامه داد.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی عنوان کرد: پس از سال 57 نیز که توانستیم دست استکبار را از کشور ایران کوتاه کنیم، همواره همان مشکلاتی را که با کشور امریکا در توطئه علیه خود داشتیم، با بریتانیا نیز داشته‌ایم.
وی با اشاره به تسخیر سفارت انگلیس توسط دانشجویان افزود: این اقدام بسیار پسندیده دانشجویان یک هشدار برای این کشور بود که ملت ایران برای انگلستان هیچ تفاوتی با آمریکا قائل نیست و همانطور که ما در طول 32 سال حاضر نشدیم با آمریکا رابطه داشته باشیم نسبت به انگلیس نیز چنین نگاهی داریم.
ملک‌زاده با اشاره به اینکه موضع نظام در قبال این حرکت دانشجویان همان موضع امام خمینی(ره) در سال 57 است، خاطرنشان کرد: همان زمان نیز عده‌ای در درستی این اقدام تردید داشتند اما امام خمینی(ره) از این اقدام به طور قاطع دفاع کرد و آن را انقلاب دوم نامید.
وی با بیان اینکه این انقلاب دوم امروز هم تکرار شد، افزود: در وضعیتی که در منطقه شورش‌ همه‌جانبه علیه استکبار را شاهد هستیم و ملت‌های منطقه برای کوتاه کردن دست مستکبران از کشورهای خود اقدام کرده‌اند، چنین اقدامی از طرف دانشجویان بسیار مناسب و درست بود.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی ادامه داد: امروز نیز همانند سال 58 این دانشجویان بودند که با شور انقلابی همراه با بصیرت خود در خط مقدم مبارزه با استکبار ایستادند و نظام نیز از این موضع عدول نخواهد کرد و اقدام شجاعانه دانشجویان را مورد حمایت قرار خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه مسئولین وظیفه خاص خود را در حفظ امنیت دیپلمات‌ها دارند، گفت: قواعد دیپلماتیک ایجاب می‌کند که برای حفظ جان بیگانگان حتی اگر دشمن ما نیز باشند تدابیر لازم به کار برده شود.
ملک‌زاده با اشاره به دستگیر شدن عده‌ای از دانشجویان، بیان کرد: اصل این اقدام اقدام شایسته و به جایی بود اما اگر بی‌نظمی‌هایی صورت گیرد، ماموران انتظامی نیز ناگزیرند وظیفه خود را انجام دهند.
وی با اشاره به موضع دولت در قبال این مسائل گفت: دولت در این زمینه همراهی نسبی انجام داده است اما با توجه به مواضع شجاعانه قبلی دولت در برابر استکبار، موضع فعلی دولت، انتظارات را برآورده نمی‌کند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: همانطور که در قضیه بیداری اسلامی مقام معظم رهبری شخصا وارد عرصه شده و با دعوت از شخصیت‌های بزرگ جهان اسلام، موضع ایران در قضایای بیداری اسلامی را به ملت‌ها منتقل کردند، در این قضیه نیز اگر سستی از جانب دولت وجود داشته باشد، ایشان وارد عرصه خواهند شد.
وی در پایان تصریح کرد: باید این پیام را به طور کامل به استکبار منتقل کنیم که عصر سلطه بر مردم منطقه به پایان آمده و دیگر نمی‌توانند به دخالت‌ها و جاسوسی‌های خود در کشورهای اسلامی ادامه دهند.
انتهای پیام/ج10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول