اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار درمیان:

"درمیان" نیروی متخصص در مشاغل ندارد

خبرگزاری فارس: فرماندار درمیان گفت: علی‌رغم فرصت‌های شغلی فراوان ایجاد شده در شهرستان و رشته‌های متعدد در مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان هنوز درمیان فاقد نیروی متخصص در برخی از مشاغل مورد نیاز است.

"درمیان" نیروی متخصص در مشاغل ندارد
به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، رجبعلی براتی پیش از ظهر امروز در نشست مشورتی مشاوران جوان شهرستان علت کمبود نیروی متخصص را استقبال کم جوانان از رشته‌های فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار داشت: در شهرستان درمیان گام‌های موثری در طول خدمت دولت‌های نهم و دهم برای اشتغال جوانان برداشته شده است که ایجاد یک هزار و 358 فرصت شغلی در سال جدید گواه این مدعا است.
فرماندار درمیان مشارکت جوانان در توسعه و آبادانی شهرستان را موثر برشمرد و تصریح کرد: درمیان دارای ذخایر و استعداد ارزشمند و جوان فراوانی است که دستگاه‌های ذیربط باید این استعدادها را شناسایی و شکوفا کنند.
براتی از ایجاد یک‌هزار و 242 فرصت شغلی در سال گذشته خبر داد و یادآور شد: سهمیه امسال شهرستان ایجاد یک هزار و 454 فرصت شغلی است که تا کنون یک‌هزار و 358 فرصت محقق شده و پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال بسیار بالاتر از این سهمیه فرصت شغلی برای جوانان فراهم شود.
وی خواستار برنامه‌ریزی صحیح و اصولی برای جوانان شد و تأکید کرد: اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت جوانان در عرصه‌های مدیریتی، کار و تلاش و مشاوره لازمه شهرستان بوده ولی کافی نیست.
فرماندار درمیان با اشاره به کاهش فرهنگ کار و تلاش در بین جوانان ادامه داد: از نگاه بسیاری خانواده‌ها ایجاد فرصت شغلی یعنی جذب ادارات، دولتی شدن و پشت میز اداری نشستن است که این باور غلطی بوده چرا که بسیاری از مشاغل و حرف فنی وجود دارد که نیاز مبرم شهرستان بوده و می‌تواند بسیاری از نیازهای اقتصادی شهرستان، خانواده‌ها و جوانان را برطرف کند.
وی رسالت مشاوران جوان را ارائه مشاوره برای جوانان در زمینه‌های اشتغال، ازدواج و هویت دانست و افزود: مشاوران جوان باید با مسائل و نیازهای جوانان در این شهرستان درمیان به خوبی آشنا بوده و برای رفع این نیازها به مسئولان دستگاه‌های اجرایی مشاوره دهند.
وی از برگزاری جشن ازدواج 25 زوج فرهنگی توسط هسته مشاوران جوان آموزش و پرورش خبر داد و ابراز داشت: برگزاری سمینارهای آسیب‌شناسی اجتماعی، فناوری و بهداشت یاران جوان شهرستان و استان را از دیگر برنامه‌های این هسته برشمرد که برای اجرای آنها بیش از 2 میلیون تومان هزینه شده است.
انتهای پیام/خ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول