اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

‌ آیت‌الله ‌محمدی اصفهانی:

‌بیرون راندن انگلیس از خاک و مرز ایران اسلامی‌‌ قابل ستایش است‌

خبرگزاری فارس: خطیب جمعه آبادان با اشاره به حرکت خودجوش دانشجویان در تسخیر سفارت انگلیس گفت: ‌امروز پلیدی‌های انگلیس به خود او بازگردانده شد و بیرون راندن آنها از خاک و مرز اسلامی‌مان قابل ستایش است.

‌بیرون راندن انگلیس از خاک و مرز ایران اسلامی‌‌ قابل ستایش است‌
به گزارش خبرگزاری فارس از آبادان، آیت‌الله عبدالله محمدی‌اصفهانی ‌در آخرین جلسه شورای اداری شهرستان آبادان که در محل فرمانداری این شهرستان با حضور مسئولان محلی و استانی برگزار شد با عرض تسلیت به‌مناسبت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، سید و سالار شهیدان اظهار داشت: در روایات آمده که اگر در واقعه کربلا قطره‌ای از خون حسین(ع) بر زمین ریخته می‌شد، جهان به نابودی و فنا می‌رفت.
وی افزود: همچنین آمده که تنها موجودی که همه عالم در نبود آن نالان شده و گریستند، حسین(ع) بوده است.
امام جمعه آبادان تصریح کرد: از غدیری که دست علی بالا گرفته شد و تا عاشورایی که دست حسین بالا رفت در گاه‌شماری تکرار غدیر و عاشورا، 22 روز فاصله دارد.
وی اضافه کرد: امر به معروف و نهی از منکر از ارکان مهم اسلامی در دین ما به‌شمار می‌رود که این مهم از ارزشمندترین اهداف قیام امام حسین(ع) نیز بوده است.
محمدی اصفهانی ادامه داد: این دو شاخصه بارز انبیا، نظام الهی، حکما و بزرگان بوده که در روایات و احادیث نیز بارها به آن اشاره شده است.
وی با گذری بر واقعه کربلا و قیام حسین(ع) بیان کرد: آنجا که همه زشتی‌ها و بدی‌ها در شکل حاکمیت رویش پیدا می‌کند، امر به معروف زبانی و لسانی پاسخ‌گو نیست و حتماً خونی چون حسین را می‌خواهد که آبیاری شود.
خطیب جمعه آبادان افزود: آن زمان امام حسین(ع) در مقابل یک جریان بزرگ حاکمیت ایستاد و ندای دعوت به فرمان الهی را داد، هیچ کس به ندای وی دعوت لبیک نگفت و او را وادار به قیام علیه خود کردند.
وی گفت: بدین ترتیب فضیلت اباعبدالله الحسین و عمل وی منحصر به فرد بوده و هست.
محمدی اصفهانی ادامه داد: قیام امام حسین (ع) در جریان‌شناسی‌اش در بین امت اسلامی رنگ بهترین را داشت.
وی در ادامه با تقدیر از مردم ولایتمدار و متعهد ایران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی به‌ویژه نمایندگان مردم آبادان در مجلس  در خصوص نفی حکومت انگلیس تصریح کرد: کاهش سطح روابط با انگلیس که پلیدی برای او به یک عادت درآمده و در جامعه اسلامی ما شیطنت‌های زیادی را روا داشته، بسیار قابل قبول و مثبت تلقی می‌شود.
خطیب جمعه آبادان افزود: امروز پلیدی‌های انگلیس به خود او بازگردانده شد و بیرون راندن آنها از خاک و مرز اسلامی‌مان قابل ستایش است.
وی تصریح کرد: ما نباید نگران این حرکت‌های خودجوش باشیم زیرا الگویی چون حسین(ع) داریم.
محمدی‌اصفهانی خاطرنشان کرد: امریکا، انگلیس و همراهان نابخرد آنها باید بدانند آنکه امروز در محاصره قرار می‌گیرد بریتانیاست نه ایران، زیرا مقام معظم رهبری در تبعیت از تفکر حسینی رهبری جامعه را به دست گرفته است.
وی در ادامه با بیان اینکه آبادان کانون تشیع است اضافه کرد: آبادان دارای ظرفیت‌های بالای حسینی‌ست و این روزها باید این امر را بیش از پیش تقویت کرد.
خطیب جمعه آبادان در این خصوص خطاب به مسئولان تصریح کرد: مسئولان باید با سرکشی و بازدید از تکایا، حسینیه‌ها، مساجد و هیئت‌های عزای حسینی در این ماه در بین مردم رفته و از نزدیک با مشکلات و کمبودهای آنها در راستای پررنگ برگزار کردن اینگونه مراسم‌ و برنامه‌ها همت کنند.
وی گفت: امروز دشمن بیگانه در عرصه داخلی و خارجی سیاه‌نمایی می‌کند و از هر طریقی قصد نفوذ در فکر و ذهن ما دارد.
محمدی اصفهانی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران دستآورد و نتیجه قیام حسین(ع) و واقعه غدیر است اظهار داشت: اهداف انقلاب و نظام اسلامی ایران به هم تنیده است و ما این مهم را مدیون دین به جا مانده از پیامبر و ائمه‌مان هستیم.
انتهای پیام/‌ش20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول