اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون استاندار مازندران:

بسیج سازندگی طرح سالم‌سازی دریا را اجرا می‌کند/ برنامه‌ سازمان عمران سواحل هنوز مشخص نیست

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی و امنیتی استاندار مازندران در مراسم تجلیل از برترین‌های عرصه طرح سالم‌سازی دریا در سال 90 از اجرای این طرح‌ها توسط بسیج سازندگی در سال آینده خبر داد.

بسیج سازندگی طرح سالم‌سازی دریا را اجرا می‌کند/ برنامه‌ سازمان عمران سواحل هنوز مشخص نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از محمودآباد، در دومین روز نشست منطقه‌ای طرح تحول اجتماعی سه استان شمالی کشور در مجتمع نفت این شهرستان که قائم مقام وزیر کشور در امور اجتماعی و فرهنگی، استاندار مازندران، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران نائب رئیس فدراسیون غریق نجات کشور و رئیس غریق نجات خاورمیانه و برخی از مدیران کل استان‌های شمالی  و همچنین مدیران برخی از شهرستان‌ها حضور داشتند از برترین‌های عرصه طرح‌های سالم‌سازی دریا ( ناجیان غریق، فرمانداران، شهرداران، مدیران طرح دریا و ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط با این امر) در سه استان گیلان، مازندران و گلستان تقدیر شد.
مهم‌ترین برگزیدگان این مراسم جواد واحدی فرماندار محمودآباد، علی رجبی فرماندار میاندرود، سید ولی‌الله عظمتی فرماندار رشت، علی امانی شهردار نوشهر، محمد دانش شکیب شهردار چاو و چمخاله، شهرام شمالی شهردار بخش نوکنده شهرستان بندرگز، سرتیپ علی رضا مسکنی فرمانده انتظامی مازندران، عزیز پورعزیزی مدیر کل دفتر اجتماعی گیلان، اسدالله محمدپور مدیرکل میراث فرهنگی مازندران، حجت الاسلام ناصر شکریان مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران، عباد اسدی مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران، حجت الاسلام ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران و تنی چند از مسئولان و مدیران مرتبط با طرح‌های سالم‌سازی دریا در این سه استان بودند.
در ابتدای این مراسم، معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با تسلیت به مناسبت عاشورای حسینی درباره اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا ابراز داشت: با توجه به نظر مساعد قائم مقام اجتماعی و فرهنگی وزیر کشور درباره اجرایی کردن 50 نقطه ساحلی استان مازندران امیدواریم این طرح‌ها را با کمک بسیج سازندگی اجرایی کنیم.
هادی ابراهیمی با اشاره به اینکه 26 میلیون مسافر از ابتدای امسال تا پایان شهریور به مازندران سفر کرده‌اند خواستار توجه ویژه و اختصاص اعتبار لازم برای اجرای بهتر این طرح‌ها شد.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران از اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا توسط بسیج سازندگی سپاه کربلای مازندران در سال آینده خبر داد.
ابراهیمی با بیان اینکه مدیریت دریا به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان کاری بسیار دشوار است، خاطرنشان کرد: ما نتوانستیم پاسخ روشن و شفافی از یکی از مراجع تاثیرگذار و درگیر با این موضوع مبنی بر اینکه در ایام ماه رمضان طرح‌های دریا باز باشد یا خیر دریافت کنیم.
ابراهیمی ادامه داد: از یک طرف باید به دغدغه ائمه جمعه و مراجع و از طرفی به خواسته مردم پاسخ دهیم و به واسطه عدم پاسخ از مقامات ذیربط باید مشکلاتی در شهرستان‌ها برای فرمانداران و دیگر مسئولان ایجاد شود.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران با اشاره به ایجاد امید در بین مردم با تشکیل سازمان عمران ساحل بیان داشت: اگر این سازمان نخواهد به صورت جدی در طرح دریا ورود پیدا کند و به عنوان متولی پذیرای مسئولیت باشد هیچ چیز عاید استان‌های ساحلی نخواهد شد و در حد یک شعار باقی می‌ماند.
ابراهیمی خواستار مشخص شدن نقش سازمان عمران ساحل در استان‌های شمالی کشور شد و افزود: اگر بنا است که نقش تشریفاتی و ویترینی را ایفا کند استان‌ها نیز تاکنون این نقش را ایفا کرده است.
این مسئول دو مقوله سرمایه‌گذاری و طرح سالم‌سازی دریا را از مهم‌ترین نیازهای استان دانست و گفت: باید سازمان عمران سواحل با یک اعتبار پیش‌بینی و کارشناسی شده مناسب در این مقوله با یک برنامه ایده آل وارد شود و استان مازندران آمادگی دارد تا دفتر مرکزی سازمان در این استان مستقر شود و هدایت محوری دریا در استان‌های شمالی کشور را مازندران در دست بگیرد.
ابراهیمی با ابراز نگرانی از اعلام نشدن برنامه‌های سازمان عمران سواحل پس از هشت ماه شروع به کار کردن آن اذعان داشت: پنج ماه دیگر طرح سالم‌سازی دریا آغاز می‌شود و ما باید دوباره پاسخگوی رسانه‌ها درباره فعال نشدن این سازمان باشیم.
انتهای پیام/ن۱۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول