اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار زنجان:

نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از حرکت‌های ماندگار است

خبرگزاری فارس: استاندار زنجان گفت: نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جهان در راستای فرهنگ‌سازی و ترویج این فرهنگ نقش بسزایی داشته و از حرکت‌های ماندگار استان محسوب می‌شود.

نمایشگاه فرهنگ عاشورایی از حرکت‌های ماندگار است
به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان محمد رئوفی‌نژاد در بازدید از نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی فقط در استان زنجان برگزار می‌شود، که دارای ثمرات و آثار زیادی در جامعه است.
وی یادآور شد: این نمایشگاه هر ساله به نحو مطلوب‌تری برگزار می‌شود به گونه‌ای که هر سال شاهد شکوه و جلوه بیشتری از این نمایشگاه هستیم.
استاندار زنجان پیام‌ نمایشگاه فرهنگ عاشورایی را شفاف و استقبال مردم از نمایشگاه را مطلوب ارزیابی کرد و افزود: استقبال بی‌سابقه مردم از این نمایشگاه نشان از ارزشمند بودن پیام‌های این نمایشگاه دارد.
وی بین‌المللی بودن چهارمین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی را ویژگی‌های مهم آن برشمرد و افزود: خیلی از نمایشگاه‌ها به صورت بین‌المللی برگزار می‌شوند، اما اینکه نمایشگاهی با فرهنگ عاشورایی به قدری تاثیرگذار باشد که بین‌المللی برگزار شود، جای تقدیر دارد.
رئوفی‌نژاد بیان داشت‌: اگر تا سال گذشته عمق برگزاری نمایشگاه فرهنگ عاشورایی کشوری بود، اما حضور کشورهای مختلف از سراسر جهان که با معرفت و انگیزه الهی در این نمایشگاه‌ها حضور یافته‌اند، برد این نمایشگاه را در جهان نشان می‌دهد.
وی برگزاری نمایشگاه بین‌المللی فرهنگ عاشورایی را دارای آثار و برکات عنوان کرد و گفت: هر فعالیتی که در راستای ترویج و تبلیغ فرهنگ عاشورا، تاسوعا و محرم صورت گیرد، آثار و برکات زیادی داشته و موجب گسترش این فرهنگ در جامعه می‌شود.
استاندار زنجان یادآور شد: این نمایشگاه نیز به عنوان نخستین نمایشگاه فرهنگ عاشورایی در جهان در راستای فرهنگ سازی و ترویج این فرهنگ نقش بسزایی داشته و از حرکت‌های ماندگار استان محسوب می‌شود.
وی با اشاره به بازدید از غرفه‌های مختلف این نمایشگاه افزود: بخش‌های مختلف این در راستای پاسخ‌گویی به شبهات و دوری از خرافه‌گرایی در جامعه مثمر ثمر است.
رئوفی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با تسلیت ماه محرم تصریح کرد: جوشش و خروش عاشورا، تاسوعا و خون شهدای کربلا در طول تاریخ در بین مسلمانان به ویژه شیعیان تاثیر بسزایی داشته و هر سال شاهد برگزاری با شکوه مناسبت‌های این واقعه تاریخی در جامعه هستیم.
وی انقلاب اسلامی ایران را برگرفته از نهضت عاشورا عنوان کرد و گفت: بیداری کشورهای اسلامی نیز از نهضت عاشورا و الگوگیری از انقلاب اسلامی رخ داده است.
انتهای پیام/غ20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول