اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس:

چپاول و جنایت هدف انگلیس مکار است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس گفت: انگلیس پیر استکبار و روباه مکار و سردمدار جنایتکاران دنیاست که هدفی جز جنایت و غارت منابع و چپاول ندارد.

چپاول و جنایت هدف انگلیس مکار است
به گزارش خبرگزاری فارس از صومعه‌سرا سید کاظم دلخوش در همایش شعر نهضت جنگل با عنوان «در سایه سار عاشورا» در سالن اجلاس بخش گوراب‌زرمیخ این شهرستان اظهار داشت: امثال میرزا کوچک‌خان به دلیل وسعت خدمت به ملت و میهن همواره تاریخ در دل و یاد نسل‌ها باقی می‌مانند.
وی افزود: شعرسرایی و مدح برای بزرگ مردان تاریخ مانند کوچک جنگلی نوعی ادای احترام به هدف و شخصیت آنها و گرامیداشت یاد و خاطره‌شان در طول زمان‌هاست.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به واقعه خونین کربلا و شهادت امام حسین(ع) و یاران با وفای آن حضرت، اذعان داشت: واقعه کربلا در زمان امام حسین(ع) اتفاق افتاد اما صحنه‌های کربلا در طول تاریخ از زمان پیامبران رخ داده است.
وی، نخستین صحنه کربلا را در زمان حیات حضرت نوح عنوان کرد و افزود: در زمانی که مشرکان به حق‌طلبی نوح پیامبر ایمان نیاوردند خداوند دستور ساخت کشتی نجات ایمان آورندگان را در هنگام عذاب مشرکان داد.
دلخوش به شباهت صحنه کربلا با دوران پیامبری حضرت نوح اشاره کرد و بیان داشت: تعداد نجات یافتگان در کشتی نوح با تعداد شهیدان دشت کربلا به یک اندازه است و در تاریخ 10 محرم نیز این کشتی پس از اتمام عذاب الهی به زمین نشست.
وی، دومین صحنه کربلا پس از دوران حضرت نوح را مربوط به زندگی حضرت یوسف عنوان کرد و افزود: هنگامی که یوسف پدرش را پس از سال‌ها پیدا کرد لباس خود را برای یعقوب نبی فرستاد و چشمان وی بینا شد.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس تصریح کرد: از دوران نوح نبی تا عصر میرزای جنگلی مانند صحنه کربلا بسیار اتفاق افتاد و عده زیادی برای تحقق آرمان و اهداف الهی جان خود را از دست دادند تا نسل امروز راحت و با خیال آسوده‌تری زندگی کنند.
وی در ادامه با اشاره به نیرنگ‌ها و توطئه‌های اخیر انگلیس در دخالت بر امور ایران، بیان داشت: انگلیس پیر استکبار و روباه مکاری است که به غیر از غارت، چپاول و جنایت بر مردم هدف دیگری در سر نمی‌پروراند.
دلخوش با بیان اینکه انگلیس از گذشته‌های دور همواره جنایت‌ها و غارت‌های زیادی را بر ملت ایران تحمیل کرده است،گفت: دولتمردان انگلیس کسانی هستند که از منابع تمام کشورها بهره می‌گیرند و آن کشورها را به طور کامل زیرسلطه خود در می‌آورند.
وی، تمام جنایت‌ها و نیرنگ‌های کشورهایی مانند انگلیس و صهیونیست بر ملت‌ها را برنامه‌ریزی شده و دقیق برشمرد و یادآور شد: این برنامه‌ریزی‌ها تنها با مقاومت و ایستادگی ملت‌ها نقش بر آب می‌شود.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با تصریح بر اینکه انگلیس از گذشته تا به امروز همواره به دنبال غارت منابع و جنایت در خاک ایران بوده است، گفت: انگلیس سردمدار جنایتکاران در دنیاست.
وی با اشاره به اینکه انگلیس فشارهای فراوانی را در طول تاریخ بر حکومت‌های ایران آورده است، تصریح کرد: به دست آوردن نفت و منابع ایران از مهم‌ترین انگیزه‌های این فشارها بر ایران بود.
دلخوش اذعان داشت: امروز نیز انگلیس با توسل به نیرنگ‌های گذشته قصد چپاول بر منابع کشورمان را دارد.
وی با بیان اینکه تمام کشورهای منطقه به نحوی در زیر فشار و تحریم انگلیس بودند، اظهار داشت: تنها سوریه و ایران در این دایره قرار نداشتند که با برنامه‌ریزی جدیدی قصد براندازی این دو کشور را دارند.
نماینده مردم صومعه‌سرا در مجلس با اشاره به مقاومت‌های نهضت جنگل در مقابل استکبار، عنوان داشت: میرزا کوچک جنگلی کسی بود که جان بر کف در مقابل زیادی‌خواهی‌ها و تهدیدهای روس و انگلیس ایستاد و مانع از غارت و جنایت این کشورها بر ملت و منابع کشورمان شد.
وی، قتل میرزا را واقعه‌ای تاسف بار خواند و بیان داشت: انگلیس از ساده‌لوحی برخی اطرافیان جنگلی استفاده کرد و آن رهبر وارسته گیلان را به شهادت رساند تا مقاومت پایدار و محکم جنگل را از درون نابود کند ولی این نهضت همواره جاوید است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول