اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم مشهد در مجلس:

سفیر انگلیس باید ایران را ترک کند/سر نخ بسیاری از توطئه‌ها به دست این کشور است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه سفیر انگلیس باید تا دو هفته آینده ایران را ترک کند، گفت: سال‌های اخیر سر نخ بسیاری از توطئه‌ها به دست این کشور استعمارطلب بوده است.

سفیر انگلیس باید ایران را ترک کند/سر نخ بسیاری از توطئه‌ها به دست این کشور است
جواد آرین‌منش امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد با اشاره به حرکت خودجوش دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس اظهار داشت: حضور دانشجویان در محدوده سفارت حق قانونی آنان است و می‌توانند با حضور در مقابل سفارت انزجار خود را از این کشور سلطه‌گر اعلام کنند.
نماینده مردم مشهد و کلات خاطرنشان کرد: با این وجود باید توجه داشت که اشغال سفارت و نقض قوانین نباید صورت گیرد و باید در ارتباط با رعایت حقوق و موازین بین‌المللی دقت‌های لازم را داشت.
وی تصریح کرد: جوانان و دانشجویان توجه داشته باشند که غلیان احساسات آنان سبب نشود مبادرت به عملی ورزند که زیان‌آور بوده و منافع سیاسی را تحت‌الشعاع قرار دهد.
آرین‌منش ضمن محکوم‌کردن رفتارهای انگلیسی تأکید کرد: مخالفت با رفتارها و استعمارگری‌های مردم حق مسلم مردم و جوانان جامعه است و اگر این تجمعات نامحدود سفارت انجام شده و قوانین بین‌المللی نقض نشود، ارزشمند است.
نماینده مردم مشهد با اشاره به تصویب کاهش سطح روابط دیپلماتیک با کشور انگلستان تصریح کرد: مجلس شیوه قانونمند را در مقابل کشورهای سلطه‌گر و استعمارطلب در پیش گرفته و در همین راستا اخراج سفیر انگلیسی به تصویب رسیده است.
وی بیان داشت: دولت تا دو هفته مهلت دارد این قانون را اجرا کند و تا دو هفته آینده باید سفیر انگلیس جمهوری اسلامی ایران را ترک کند که بدین ترتیب روابط ما در سطح کاردار تنزل پیدا می‌کند.
نماینده مردم مشهد و کلات رفتارهای دولت انگلیس در طول سال‌های قبل و بعد از انقلاب در ارتباط با میهن اسلامی ما برخاسته از خوی استکباری و استعماری بوده و مردم ما در طول سالیان اخیر و حتی قبل از انقلاب ذهنیتی منفی و خاطراتی تلخ از حضور انگلستان در کشورمان داشته‌اند.
وی عنوان کرد: اشغال کشور ما توسط انگلیس و سیاست‌های استعماری روباه پیر سبب شد همواره در ذهن مردم ما نسبت به انگلیس یک امپراطوری زورگوی استعمار‌طلب ترسیم شود.
آرین‌منش به توطئه‌های اخیر انگلیس نیز در کشورمان اشاره کرد و افزود: در سال‌های اخیر سر نخ بسیاری از توطئه‌ها به دست این کشور استعمارطلب بوده و آخرین اقدام دولت انگلیس پیشگیری و سردمداری تحریم‌های اقتصادی و بانکی و تحریم بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران بود.
وی گفت: بدیهی است با این اقدامات نگاه کشور ما به انگلیس منفی باشد و خشم آنان را برانگیزد.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول