اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

در 6 شهرستان خراسان رضوی؛

ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیت از برگزاری برنامه‌های امسال ستاد بصیرت عاشورایی در شش شهرستان خبر داد.

ویژه برنامه‌های بصیرت عاشورایی برگزار می‌شود
به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط عمومی استانداری خراسان رضوی، حجت‌الاسلام حجت گنابادی‌نژاد با اشاره به گذشت چهار سال از تشکیل این ستاد در استان، اظهار داشت: در دو سال نخست فعالیت ستاد بصیرت عاشورایی تنها مشهد و سال گذشته علاوه بر مشهد، شهرستان‌های نیشابور و قوچان نیز برگزارکننده برنامه‌های ویژه ایام محرم و صفر بودند.
وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های موجود در شهرستان‌های تربت‌حیدریه، گناباد و کاشمر از سال جاری این سه شهرستان نیز به جمع سه شهرستان فوق افزوده شدند.
وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران طی 33 سال گذشته به برکت پایبندی به ارزش‌های قیام عاشورا زنده و بیدار بوده است، اضافه کرد: بهره‌مندی از عنصر هنر برای انتقال این مفاهیم به نسل امروز ضروری به نظر می‌رسد.
مشاور استاندار خراسان رضوی در امور روحانیت برگزاری برنامه‌های ستاد در مشهد مقدس طی چند سال گذشته را مثبت ارزیابی و اظهار کرد: افراد شاخصی چون آیت‌الله خاتمی، آیت‌الله علم الهدی، شیخ ازبک نماینده ولی فقیه در حزب‌الله لبنان و امام جمعه بعلبک، آیت‌الله ممدوحی عضو خبرگان رهبری و ائمه جمعه شهرستان‌های مختلف استان در بازدیدهای خود از برنامه‌های سال‌های گذشته ستاد، بر لزوم کشوری و بین‌المللی شدن این برنامه‌ها تاکید کردند.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های ایام ماه‌های محرم و صفر در شهرستان‌های نیشابور و قوچان، از فرمانداران این دو شهرستان به دلیل همکاری مناسب با اداره‌ کل اوقاف و امور خیریه و هماهنگی‌های میان اداره‌های آموزش و پرورش، تربیت‌بدنی و نیروی انتظامی که نتیجه آن بهره‌گیری جمع کثیری از مردم شهرستان از برنامه‌های بصیرت عاشورایی بوده است تقدیر کرد.
سید وحید موسویان، مدیرکل اجتماعی و سازمان‌های مردم نهاد استانداری خراسان رضوی نیز در ادامه درباره اعتبار لازم برای اجرای برنامه‌های ستاد افزود: بر خلاف سال‌های گذشته برنامه‌های امسال بدون نیاز به استفاده از بودجه اداره اوقاف و امور خیریه در شهرستان‌ها، از محل بودجه شاخص‌های فرهنگی استان قابل تامین است.
انتهای پیام/ص30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول