اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان خبر داد:

اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در 52 بقعه متبرکه زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان از اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در 52 بقعه متبرکه زنجان خبر داد.

اجرای برنامه بصیرت عاشورایی در 52 بقعه متبرکه زنجان
حجت‌الاسلام علی باقری امروز در گفت‌‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: برنامه بصیرت عاشورایی به منظور فرا رسیدن ماه محرم و صفر در امامزاده‌های استان زنجان اجرا می‌شود.
وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی یادآور شد: در این راستا اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه یک ستاد ویژه به منظور اجرای برنامه در بقاع متبرکه در اداره کل اوقاف استان زنجان تعیین شده است، ادامه داد: یکی از فعالیت‌های این ستاد اجرای فعال برنامه‌ها در ایام ماه محرم در بقاع متبرکه و مساجد استان است.
وی با بیان اینکه ماه محرم یکی از عزیزترین ماه‌ها برای مردم زنجان و برای همه مسلمانان است، افزود: مسئولان اوقاف زنجان در تلاش هستند تا به اجرای هرچه با شکوه‌تر و منسجم‌تر این برنامه‌ها بپردازند.
باقری با اشاره به برخی از موقوفات زمان‌دار ولی بدون مکان یادآور شد: این موقوفات باید در ماه محرم هزینه شود، ولی مکان مشخصی برای آنها وجود ندارد که مسئولان اوقاف نیز به هزینه آنها در بقاع متبرکه می‌پردازند.
وی تصریح کرد: اجرای برنامه‌های مختلف توسط اداره اوقاف استان زنجان در راستای ترویج فرهنگ ولایی و عاشورایی در بین افراد به ویژه در بین قشر جوان صورت می‌گیرد.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در ادامه با اشاره به احیای امر به معروف و نهی از منکر در جامعه یادآور شد: اجرای برنامه‌های مختلف در این زمینه کمک شایانی به احیای این فریضه الهی می‌کند.
وی برگزاری مراسم اطعام در برخی از روستاهای استان زنجان را نیز از دیگر برنامه‌های اداره کل اوقاف زنجان عنوان کرد و افزود: این اقدام نیز از برنامه‌های اوقاف در ماه محرم و صفر است.
باقری همچنین با اشاره به برگزاری نماز ظهر عاشورا یادآور شد: این اقدام نیز به همت اداره کل اوقاف در مساجد و امامزاده‌های استان زنجان اقامه می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برخی از برنامه‌های اجرا شده توسط اداره اوقاف استان زنجان در طول سال اضافه کرد: مسئولان اداره اوقاف با اجرای برنامه‌های مناسبتی و ویژه برای ایام ولادت و سوگواری امامان معصوم (ع) در تلاش به منظور تبیین ویژگی‌های معصومان (ع) برای افراد جامعه هستند.
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه یکی از ویژگی‌های برنامه‌های اجرایی توسط اداره کل اوقاف استان زنجان آشنا کردن مردم و افراد جامعه با معصومان (ع) است، ادامه داد: جشن‌ها و مراسم سوگواری فرصت مناسبی برای آشنایی افراد با سیره ائمه معصومان (ع) است.
وی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات صورت گرفته توسط اداره اوقاف استان زنجان در زمینه مسائل قرآنی افزود: اعزام قاریان زنجانی در ماه مبارک رمضان به کشورهای مختلف از جمله اقدامات صورت گرفته توسط اداره کل اوقاف استان زنجان است.
انتهای پیام/خ۲۰
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول