اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

مجلس با قدرت از منافع ملت ایران دفاع می‌کند

خبرگزاری فارس: نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس گفت: مجلس با قدرت از منافع ملت دفاع کرده و هر جا که رفتارهای خصمانه‌ای را مشاهده کند در راستای تامین حقوق ملت می‌کوشد.

مجلس با قدرت از منافع ملت ایران دفاع می‌کند
سعدالله نصیری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار داشت: کاهش روابط با انگلیس از مصوبات مجلس شورای اسلامی است که مورد تایید شورای نگهبان نیز است.
وی یادآور شد: حرکت مجلس در چارچوب حقوق بین‌الملل بوده و اگر مجلس کشور در خصوص مسئله‌ای تصمیم بگیرد، قابل اجراست.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: شیطنت‌های چند ده ساله انگلیس در کشور قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی و دست‌اندازی‌های کشور انگلیس موارد متعددی است که مجلس پیگیری کرده و در نهایت به کاهش روابط با انگلیس رای داده است.
وی ادامه داد: با توجه به رویکرد دولت انگلیس در دهه‌های گذشته و حوادث دوران مشروطه و ملی کردن صنعت نفت و پس از آن در پیروزی انقلاب اسلامی، دوران دفاع مقدس، انگلیس به صورت شفاف عمل نکرده و توطئه‌ چینی‌های مختلفی علیه نظام کرده است.
نصیری با بیان اینکه وجود سفارت انگلیس در کشور طبق روابط بین‌المللی درست و صحیح است، افزود: به شرطی که در این سفارت فعالیت دیپلماسی صورت گرفته و علیه کشور اقدام نشود مورد قبول است.
وی ادامه داد: بارها توطئه‌چینی‌های کشور انگلیس علیه ایران به اثبات رسیده به طوری که در حوادث براندازی نظام نیز نقش انگلیس به خوبی نمایان است.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: مجلس در راستای کاهش روابط با کشور انگلیس تصمیمات مهمی را اتخاذ کرده که از نظر قانونی مشکلی نداشته و حامی حقوق ملت ایران است.
وی تصریح کرد: هر جا که حضور انگلیس برای کشور و منافع ملت ضرر داشته مجلس به خوبی از منافع ملت دفاع کرده و هرجا که روابط خصمانه‌ای را مشاهده کند، در راستای تامین حقوق ملت می‌کوشد.
نصیری با اشاره به تصمیم عجولانه شورای امنیت در خصوص ایران تصریح کرد: تصمیم شورای امنیت یک سویه و جانبدارانه است.
وی با بیان اینکه تصمیم شورای امنیت در خصوص مسائل منطقه جانبدارانه است، افزود: در خصوص مسئله سوریه نیز با بزرگنمایی به این موضوع نگاه می‌شود.
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حمله به سفارت ایران در کشور انگلیس و به شهادت رسیدن دیپلمات ایرانی در این واقعه، بیان داشت: مجامع بین‌المللی در این خصوص هیچ واکنشی انجام ندادند در حالی که با تجمع دانشجویان در مقابل سفارت انگلیس شورای امنیت وارد ماجرا شده و جانبدارانه و یک سویه به نفع کشور انگلیس حکم صادر می‌شود.
وی یادآور شد: مجلس در راستای احقاق حقوق ملی اقدامات قانونی را برای کاهش روابط با انگلیس انجام داده و دانشجویان نیز با تجمع در برابر سفارت انگلیس نشان دادند که در مقابل ظلم و ستم این کشور به ملت ایران ساکت نمی‌مانند.
نصیری ابزار تنفر دانشجویان از حرکت‌های خصمانه انگلیس را از اهداف این تجمع برشمرد و افزود: گرچه برخی تندروی‌ها در این زمینه صورت گرفت که خواست دولت و نظام نیست اما در این زمینه نیز بزرگ‌نمایی شده است.
انتهای پیام/غ10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول